توحیدی: رسانه‌ها جانب‌داری نکنند

اطلاعات روز: صدیق‌الله توحیدی، از اعضای کمیته‌ی کاری ارزیابی پوشش خبری و رییس نهاد «نی» می‌گوید، شماری از رسانه‌های کشور در روند انتخابات بی‌طرفی‌شان را حفظ نکرده‌اند. او با اشاره به این‌که رسانه‌ها جانب‌داری نکنند، گفت که اگر مسئولان رسانه‌ها اصول، اخلاق و منافع ملی را در نشرات در نظر نگیرند، جامعه به سوی بحران می‌رود.

توحیدی تأکید کرد که شماری از رسانه‌های کشور به گونه‌ی علنی از نامزد مشخصی حمایت می‌کنند و در نشرات‌شان بی‌طرفی را در نظر نمی‌گیرند. او این اظهارات را به روز دوشنبه، 16 سرطان در نشست رسانه‌‌ای اعضای کمیته‌ی ‌کاری ارزیابی پوشش خبری در کابل بیان کرد.

چندی پیش کمیته‌ی مصئونیت خبرنگاران، اتحادیه‌ی ملی خبرنگاران، نی و شماری از مسئولان رسانه‌های کشور کمیته‌ی کاری ارزیابی پوشش خبری انتخابات را برای نظارت از کارکرد رسانه‌ها در جریان روند انتخابات ایجاد کردند. در نشست قبلی این کمیته، شماری از مسئولان رسانه‌های کشور تعهد کرده بودند که در انتخابات بی‌طرفی را حفظ می‌کنند.

آنان در این زمنیه قطع‌نامه‌ا‌ی را نیز صادر کرده بودند. با این حال، اعضای کمیته‌ی کاری ارزیابی پوشش خبری انتخابات می‌گویند، شماری از مسئولان رسانه‌های کشور به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند. توحیدی تأکید دارد که شماری از رسانه‌ها در نشر گزارش انتخاباتی، قطع‌نامه را نیز مراعات نکرده‌اند.

او هشدار داد، اگر شماری از رسانه‌های کشور به تخطی‌های‌شان ادامه دهند، با آنان برخورد قانونی می‌شود. توحیدی گفت، تعدادی از مسئولان رسانه‌هایی که به پای قطع‌نامه امضا نکرده‌اند، به این معنا نیست که قانون را فراموش کنند. او می‌گوید، هرگاه این رسانه‌ها مشکلی را به وجود بیاورد، مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود.

توحیدی افزود، حفظ منافع مردم بالا‌تر از هر‌نوع احساسات قومی و سیاسی است. این در حالی است که مسئولان کمیسیون رسانه‌های کمیسیون انتخابات نیز 22 رسانه را به دلیل تخطی در انتخابات جریمه‌ی نقدی کرده است. این کمیسیون هم‌چنان سه رسانه‌ی‌ دیگر را به دادستاتی معرفی کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *