عظیمی: شکایت‌های انتخاباتی 9 ولایت زون مرکزی بررسی شدند

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در دومین روز نشست علنی، شکایت‌های انتخاباتی 9 ولایت زون مرکزی را به بررسی گرفتند. ریدا عظیمی، معاون این کمیسیون دیروز گفت که در این نشست شکایت‌های انتخاباتی زون مرکزی که شامل 9 ولایت‌ است، بررسی شده‌اند.

او افزود که در زون مرکزی اکثر شکایت‌های انتخاباتی از ولایت کابل است. زون مرکزی (کابل، پروان، کاپيسا، ميدان‌وردک، لوگر، پنجشير، باميان، دايکندى و غزنى) شامل 516 شکایت‌ انتخاباتی است و به گفته‌ی مسئولان کمیسیون شکایت‌ها، در مورد 464 شکایت آن به دلیل نبود مدارک و اسناد اثباتیه، «فیصله‌ی عدم سمع» صادر شده است.

خانم عظیمی می‌گوید که در مورد اکثر شکایت‌های مربوط کابل، به نسبت نداشتن اسناد و مدارک قابل اثبات، فیصله‌ی عدم سمع صادر شده است. او افزود، ما شکایت‌هایی را بررسی می‌کنیم که شرایط شکایت را داشته باشند، نه این‌که کمیسیون شکایت‌ها را به یک آدرس مجهول ره‌نمایی کنند.

تمام شکایت‌های دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در دفترهای ولایتی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در نبود ناظران تیم اصلاحات و هم‌گرایی بررسی شده‌اند. کمیسیون شکایت‌ها، مکتوب ستاد انتخابات عبدالله را به حیث یک استیناف‌خواهی کلی در نظر گرفت و تمامی شکایت‌ها را یک‌بار دیگر در دفتر مرکزی این کمیسیون بررسی کرد.

اما تیم اصلاحات و هم‌گرایی پس از پایان رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی دور دوم، مکتوبی را به کمیسیون شکایت‌ها فرستاده و در آن نوشته شده است، فیصله‌ی آنان را نمی‌پذیرند. نشست علنی مرحله‌ی استینافی رسیدگی به شکایت‌های دور دوم انتخابات به روز یک‌شنبه آغاز شد و این روند تا چندروز دیگر ادامه می‌یابد.

در همین حال، ریدا عظیمی می‌گوید، کم‌ترین شکایت در زون مرکز از پنجشیر است. به گفته‌ی او، در این ولایت تنها 16 مورد شکایت از سوی تیم تحول و تداوم علیه تیم اصلاحات و هم‌گرایی در مورد پر‌کردن صندوق‌ها‌ست. او اما افزود، به دلیل نبود اسناد کافی، فیصله‌ی عدم سمع به تمام این شکایت‌ها داده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *