ده‌ها پروژه‌ی انکشافی در تخار به بهره‌برادری سپرده شدند

اطلاعات روز:‌ مسئولان ریاست اقتصاد ولایت تخار می‌گویند که 55 پروژه‌ی انکشافی در این ولایت به بهره‌برداری سپرده شده‌اند. عبدالرشيد رسولی، ریيس اقتصاد این ولایت می‌گوید، در سال جاری به تعداد 167 پروژه‌ی‌ انكشافی و زيربنايی در مركز و ولسوالی‌ها‌ روی دست گرفته شدند و از این میان 55 پروژه‌ی آن تطبیق شده است.

این پروژه‌ها شامل اعمار مکتب، مرکزهای صحی، ساخت سرك‌ها و بندهای آب، پل‌های بزرگ موتر‌رو، شبكه‌ی آب‌رسانی و پروژه‌های زراعتی بوده‌اند. رسولی به رادیو آزادی گفته است، در سال 1393 در تخار 167 پروژه به ارزش بيش از 86 ميليون دالر امريكايی زیر کار گرفته شد و از این میان 55 پروژه‌ی آن تكميل شده و بالای متباقی كار جريان دارد.

ریيس اقتصاد تخار می‌گوید، در سال جاری در بخش معارف به تعداد 35 پروژه به هزينه‌ی 16 و نيم ميليون دالر امریکایی روی دست گرفته شدند و از این میان 7 پروژه‌ی آن تكميل شده است. به گفته‌ی او، در تخار در مجموع 360 هزار دانش‌آموز مصروف آموزش اند و 32 درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهند.

در همین حال، انجینير راز محمد فيض، ریيس احيا و انكشاف دهات تخار می‌گوید، تطبیق پروژه‌های انكشافی در اين ولايت تغیيرات زيادی را در زندگی مردم به وجود آورده است. از سویی هم، مسئولان محلی تخار گفته‌اند، در سال جاری روند تطبيق پروژه‌های انكشافی را در مركز و ولسوالی‌های اين ولايت افزایش داده‌اند. به گفته‌ی آنان، قرار است در سال جاری صد‌ها پروژه‌ی مختلف از طريق حكومت و كشورهای كمك كننده در اين ولايت تطبیق شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *