شماری از نمایندگان مجلس: تشکیل حکومت موقت یا ائتلافی، خلاف قانون اساسی است

اطلاعات روز:‌ شماری از نمایندگان مجلس در واکنش به شایعات‌ مطرح شده مبنی بر تشکیل حکومت اتئلافی یا موقت، به‌شدت انتقاد کردند و گفتند، این مسئله خلاف قانون اساسی است و مردم آن را نمی‌پذیرد. به گفته‌ی آنان، در دو روز گذشته بین جان کری و نامزدان دور دوم انتخابات ریس جمهوری روی ایجاد حکومت ائتلافی یا موقت بحث شده است.

جعفر مهدوی، عضو مجلس نمایندگان گفت که بحث حکومت ائتلافی و دولت موقت نقض صریح قانون اساسی کشور است و به گفته‌ی او، ایجاد چنین حکومتی مورد قبول مردم افغانستان نیست. او یک‌بار دیگر تأکید کرد، تشکیل حکومت ائتلافی یا موقت مردود است و تنها راه‌حل بحران کنونی، ادامه‌ی بحث‌ها از طریق کمیسیون‌های انتخاباتی می‌باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که پس از افزایش جنجال‌های انتخاباتی، جان کری، وزیر امور خارجه‌ی امریکا پنج‌شنبه ‌شب به هدف میانجی‌گری برای حل چالش‌های انتخاباتی کشور وارد کابل شد. او در چند‌روز گذشته با حامد کرزی، نامزدان، وزیران داخله و دفاع و نماینده‌ی سازمان ملل در کابل گفت‌و‌گو کرده است.

با این حال، شماری از نمایندگان مجلس می‌گویند، در دو روز گذشته تشکیل حکومت ائتلافی یا موقت دو بحث عمده‌ی کری بوده است. محی‌الدین مهدی، عضو مجلس نمایندگان در نشست عمومی دیروز این مجلس تأکید کرد، انتخابات دست‌آورد مهم ۱۳ ساله‌ی مردم است و این دست‌آورد نباید در معرض خطر قرار گیرد.

او افزود، جان کری برای دو هدف به کابل آمده و آن این‌که دست‌آورد ۱۳ ساله‌ی کشور را نجات دهد یا آن را با معامله‌ی سیاسی نابود کند. از سویی‌ هم، نادرخان کتوازی، عضو دیگر مجلس نیز ایجاد حکومت ائتلافی یا موقت را مردود خواند. او افزود، اگر قرار بود حکومت ائتلافی یا موقت تشکیل شود، باید از اول انتخابات برگزار نمی‌شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *