وزارت دفاع: تروریستان از پاکستان داخل خاک افغانستان نشده‌‌اند

وزارت دفاع کشور ادعای شماری از رسانه‌های پاکستانی را رد می‌کند که گویا در نتیجه‌ی عملیات بر وزیرستان شمالی، برخی از رهبران طالب به داخل خاک کشور پناه آورده‌اند. با آن‌که وزارت دفاع ابراز نظر در مورد تأثیرات امنیتی عملیات وزیرستان شمالی بر اوضاع کشور را قبل از وقت می‌داند، اما گزارش‌ها در مورد ورود برخی از رهبران طالبان به افغانستان را رد می‌کند.

این مسئله در حالی بیان می‌شود که اردوی پاکستان می‌گوید، عملیات آغاز شده بر ضد افراط‌گرایان در وزیرستان شمالی هشتاد درصد تکمیل شده است. جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع از اقدام‌های نیروهای امنیتی کشور هم‌زمان با آغاز شدن عملیات در وزیرستان شمالی چنین گفت: «ما در حد امکاناتی که داشتیم، قوای سرحدی ما، اردوی ملی ما که قوای سرحدی را حمایت می‌کند، همو‌ احضارات ما افزایش پیدا کرد و چنین ادعایی که تروریستان از پاکستان به افغانستان آمده‌اند و پس می‌روند به پاکستان، نمی‌تواند درست باشد».

عظیمی افزود که اگر هدف رسانه‌های پاکستانی از آمدن شماری از جنگ‌جویان به هلمند باشد، به گفته‌ی وی نیروهای افغان برای از‌ پا ‌در‌آوردن آنان مصروف جنگ اند. او گفت، آنان زمانی نتایج عملیات وزیرستان شمالی را مثبت ارزیابی می‌کنند که در کاهش حملات مخالفان مسلح، به‌خصوص شبکه‌ی حقانی در داخل افغانستان کمک نماید. پاکستان ماه گذشته پس از انجام حملات تروریستی بر میدان هوایی شهر کراچی، علیه شورشیان مسلح در وزیرستان شمالی عملیات گسترده‌ای را راه‌اندازی کرد. (رادیو آزادی)

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *