شورای امنیت ملی:‌ حفر خندق و نصب سیم خاردار پاکستان در خط دیورند بررسی شود

اطلاعات روز: شورای امنیت ملی در نشست نوبتی خود به ریاست کرزی روی حفر خندق و نصب سیم خاردار پاکستان در نزدیکی خط دیورند بحث کرده است. در خبرنامه‌ی ارسالی ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در این نشست در مورد گزارش‌های رسیده از ولایت پکتیکا در مورد اقدام نیروهای پاکستانی مبنی بر نصب سیم خاردار و حفر خندق در نزدیکی خط دیورند بحث همه‌جانبه شد.

براساس خبرنامه، شورای امنیت ملی به وزارت‌های امور سرحدات، اقوام و قبایل و امور داخله دستور داده تا در مورد موقعیت دقیق سیم خاردار و فاصله‌ی آن از نقطه‌ی صفری تحقیقات همه‌جانبه را انجام داده و از نتیجه‌ی کارکردهای‌شان به نشست بعدی شورای امنیت ملی کشور گزارش دهند.

از سویی هم، در این نشست وزیران امنیتی گفته‌اند، در این اواخر تروریستان مردمان بی‌گناه را به بهانه‌ی هم‌کاری با دولت مورد هدف قرار می‌دهند. براساس خبرنامه، تروریستان با استفاده از ابزار خشونت‌باری چون کارگذاری ماین‌های کنار جاده در شاهراه‌ها و محل‌های  عبور و مرور در شماری از ولایت‌های کشور، به کشتار، آزار و اذیت مردم بی‌گناه دست می‌زنند.

در یک هفته‌ی گذشته برخی از افراد ملکی در اثر انفجار ماین‌های کنار جاده‌ی در ولایت‌های غور، هلمند و کنر کشته شدند. شورای امنیت ملی به نیروهای دفاعی و امنیتی دستور داده است که در هم‌آهنگی باهم و با هم‌کاری مردم محل‌، جلو هرگونه فعالیت‌های تخریبی تروریستان را بگیرند.

این شورا هم‌کاری مردم  ولسوالی چهار سده‌ی غور با نیرو‌‌های امنیتی را در عقب‌راندن حملات تروریستان و تأمین امنیت در آن ولایت تقدیر کرده و گفته است، بهبود امنیت در کشور بدون هم‌کاری بی‌شایبه‌‌ی مردم امکان‌پذیر نیست. رییس جمهور مراتب سپاس‌گزاری خود را از مردم آن ولسوالی ابراز داشته است.

ولسوالى چهار سده‌ی ولایت غور هفته‌ی گذشته براى یک روز به‌دست گروه طالبان افتاد، اما این ولسوالی بعد از اعزام نيروهاى بیش‌تر و هم‌کاری مردم محل، پس از یک درگیری شدید، دوباره به کنترول دولت درآمد. در این رویداد ١٠ طالب، ١١ پوليس و دو فرد ملکى کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *