فرمانده پولیس هلمند برکنار شد

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور جنرال عبدالقیوم باقی‌زوی، فرمانده پولیس ولایت هلمند را از وظیفه برکنار کرده است. عبدالاحد چوپان، مسئول مطبوعات فرماندهی پولیس هلمند برکناری باقی‌زوی را تأیید کرده و می‌گوید، او بر اساس امر وزیر امور داخله‌ی کشور برکنار شده است.

چوپان تأکید کرد که نصرالله گرم‌سیر، آمر امنیت فرماندهی هلمند نیز از وظیفه برکنار شده است. این افراد به‌دنبال درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت هلمند برکنار شدند. چندی پیش طالبان نخست به ولسوالی سنگین حمله کردند و سپس دامنه‌ی جنگ به ولسوالی‌های کجکی، نوزاد و موسی‌قلعه‌ی هلمند کشانده شد.

با این حال، عبدالاحد چوپان می‌گوید که جمعه گل همت، فرمانده پولیس جدید ولایت هلمند معرفی شده است. او پیش از این آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت هلمند بوده است. وزارت داخله، گل پاچا را به حیث آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت هلمند تعیین کرده است.

هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که گروه طالبان داخلی و پاکستانی در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند. از سویی هم، بیش‌ترین مواد مخدر تولید شده در کشور در هلمند کشت می‌شود. به باور شماری از باشندگان هلمند، دولت برای جلوگیری از آن در جریان سال‌های گذشته اقدام‌های مؤثری نکرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *