عبدالله و احمدزی روی تشکیل حکومت مذاکره کردند

اطلاعات روز: ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام کرد، عبدالله و اشرف غنی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به روز سه‌شنبه مذاکرات‌شان را آغاز کرده‌اند. هر‌چند این ستاد در مورد جزیئات مذاکرات دو نامزد معلومات دقیق ارائه نکرده، اما اشرف غنی روز دوشنبه گفته بود، روز سه‌شنبه روی چارچوب دولت وحدت ملی با عبدالله مذاکره می‌کند.

احمدزی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس تأکید کرده بود که به روز سه‌شنبه در منزلش میزبان عبدالله می‌باشد. به گفته‌ی او، در این دیدار، مذاکره روی چارچوب دولت وحدت ملی آغاز می‌شود. اسدالله سعادتی، از اعضای تیم تحول و تداوم نیز دیروز در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشت که يخ‌ها آب شدند و عبدالله در منزل اشرف غنى با ايشان ملاقات كرد. در همین حال، فیض‌الله ذکی، سخن‌گوی تیم تحول و تداوم گفته است، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی روز سه‌شنبه با‌هم دیدار دوستانه داشتند. به گفته‌ی او، این دیدار در منزل اشرف غنی صورت گرفته است.

پس از افزایش جنجال‌های انتخاباتی جان کری، وزیر امور خارجه‌ی امریکا وارد کابل شد و ‌با نامزدان پس از دو روز مذاکرات فشرده اعلام کرد، روی تفتیش تمام آرا و تشکیل دولت وحدت ملی توافق شده است. تشکیل دولت وحدت ملی هنوز در ابهام است، اما محمد محقق، معاون دوم عبدالله به بی‌بی‌سی گفته بود، در دولت وحدت ملی برنده‌ی انتخابات رییس جمهور و بازنده رییس شورای اجرایی خواهد شد.

ستاد اشرف غنی به‌صورت رسمی توضیح لازم در این زمینه نداده است، اما ستاد انتخاباتی عبدالله اعلام کرد، آن‌چه محقق گفته، درست است. از سویی‌ هم، فضل‌الرحمن اوریا، از سخن‌گویان ستاد انتخاباتی عبدالله دیروز به رسانه‌ها گفت که مذاکره میان دو نامزد جریان دارد. او اما از محل مذاکره و جزئیات آن اطلاعاتی ارائه نکرده است.

هنوز جزئیات دقیقی در مورد مذاکرات عبدالله و اشرف غنی به بیرون درز نکرده، اما تشکیل حکومت وحدت ملی و تفتیش تمام آرا محور گفت‌‌وگوهای این دو نامزد می‌تواند باشد. قرار است امروز روند تفتیش تمام آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات با حضور ناظران بین‌المللی و نامزدان آغاز شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *