حمله‌ی انتحاری در پکتیکا؛ 89 تن جان باختند و 42 تن زخمی شدند

اطلاعات روز:‌ وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرد که در حمله‌ی انتحاری ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا 89 تن کشته و 42 تن دیگر زخمی شدند. ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع به رسانه‌‌ها گفته است، یک موتر مملو از مواد انفجاری در بازار ولسوالی ارگون منفجر شد و علاوه بر کشته و زخمی شدن  131 تن، ۲۰ دکان نیز تخریب شده است.

این انفجار در میان یک مدرسه و یک مسجد رخ داده است و هنگام انفجار شمار زیادی از مردم محل در منطقه حضور داشته‌اند. زنان، کودکان و نیروهای امنیتی نیز شامل قربانیان این رویداد‌ند. در همین حال، دولت وزیری، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است، هلی‌کوپتر و آمبولانس‌های این وزارت برای انتقال کشته و زخمی‌های این رویداد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته‌ی او، یک قطعه‌ی ارتش در محل حضور دارد و مصروف بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار و انتقال زخمی‌ها اند. با این حال، محمد‌رازق خروتی، ولسوال ارگون ولایت پکتیکا می‌گوید، یک موتر مملو از مواد انفجاری از نوع مزدا در یک بازار این ولسوالی متوقف و انفجار داد شده است.

ارگون در 50 کیلومتری مرکز مرکز ولایت پکتیکا قرار دارد. تا کنون مسئولیت این رویداد را گروهی به عهده نگرفته، اما معمولاً این‌گونه حملات از سوی طالبان انجام می‌شوند. در همین حال، یکی از مسئولان شفاخانه‌ی ساحوی ولایت پکتیکا به رسانه‌ها گفته است، از محل رویداد 70 زخمی به شفاخانه انتقال داد شده‌اند.

اما نبی جان ملاخیل، فرمانده پولیس پکتیکا گفته است که در این حادثه حدود ۶۷ نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شده‌اند. وزارت امور داخله‌ی کشور با نشر خبرنامه‌‌ای حمله‌ی شورشیان در پکتیکا را محکوم کرده و گفته است، طالبان کشتار افراد ملکی را آغاز کرده است. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، موتر مملو از مواد انفجار در بازار در بین مردم عوام انفجار داده شده است.

بر اساس خبرنامه‌ی وزارت داخله، هدف اصلی طالبان افراد ملکی بوده و آنان هیچ حد و مرزی را در کشتن انسان‌ها به رسمیت نمی‌شناسند. پیش‌تر سازمان ملل از افزایش 24 درصدی کشتار افراد ملکی در کشور خبر داد. بر اساس گزارش این سازمان، اکثر افراد ملکی در حملات طالبان کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *