عملیات زمینی و هوایی علیه طالبان در فاریاب آغاز شد

اطلاعات روز: نیروهای امنیتی عملیات تصفیه‌ای را از زمین و هوا برای پاک‌سازی برخی از مناطق ولسوالی کوهستان فاریاب از وجود شورشیان آغاز کرده‌‌‌اند. عبدالنبی الهام، فرمانده پولیس فاریاب می‌گوید، ارتش، پولیس و مأموران امنیت ملی کشور برای مبارزه علیه شورشیان طالب از زمین و هوا به ولسوالی کوهستان این ولایت رسیده‌‌اند.

به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی در حال حاضر در مناطق بندر و لولاش ولایت فاریاب جابه‌جا شده‌اند. الهام تأکید دارد، با آغاز عملیات تصفیه‌ای نیروهای امنیتی، جنگ‌جویان طالب مناطق یاد شده را ترک کرده و به سایر مناطق این ولایت متواری شده‌اند. الهام می‌گوید، در این عملمیات تعدادی زیادی از مخالفان مسلح دولت کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، در این عملیات دو سرباز اردو نیز سطحی زخمی شده‌‌اند. طالبان تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده است. فرمانده پولیس فاریاب می‌گوید، گزارش‌هایی وجود داشتند که والی نام‌نهاد طالبان در بندر ولسوالی کوهستان این ولایت حضور دارد، اما با آغار عملیات تصفیه‌ای، منطقه را ترک کرده‌ است.

به گفته‌ی او، این فرد طالبان در حال حاضر به مناطق دور‌دست ولسوالی قیصار فاریاب رفته است. کوهستان از جمله‌ی ولسوالی‌های دور‌دست فاریاب است که با ولایت غور مرز مشترک دارد. طالبان پس از شکست در ولسوالی چار‌ سده‌ی غور، بر این ولسوالی حمله کرده و بخش‌هایی از مناطق آن را در کنترول خود درآورده‌اند.

اما نیروهای امنیتی با آغاز عملیات تصفیه‌ای، مناطق یاد شده را دوباره به کنترول دولت درآورده‌اند. در همین حال، شماری از باشندگان ولسوالی کوهستان فاریاب می‌گویند، ارتش امنیت نسبی را در این ولایت تأمین کرده است. محمد معروف، باشنده‌ی ولسوالی کوهستان گفته است، با رسیدن قوای زمینی و هوایی، طالبان از منطقه‌ی بندر این ولسوالی فرار کرده‌اند.

معروف می‌گوید، در حال حاضر مردم امیدوار شده و نگرانی امنیتی در این ولسوالی تا جایی برطرف شده است. طالبان در ماه مبارک رمضان حملات‌شان را در کابل و شماری از ولایت‌های کشور افزایش داده‌اند. روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته این گروه یک موتر مملو از مواد انفجاری را در پکتیکا انفجار داد و بر اثر آن 89 فرد ملکی کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *