درگیری ارتش و طالبان در فاریاب، 31 کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که در درگیری بین نیروهای امنیتی و شورشیان طالب در این ولایت، 31 تن کشته شده‌اند. در این درگیری 8 سرباز پولیس محلی، 8 فرد ملکی و 15 شورشی طالب کشته شده‌اند. رضا رضایی، مسئول رسانه‌ی فرماندهی ۲۰۹ شاهین ارتش می‌گوید، درگیری بین دو طرف هنوز ادامه دارد.

درگیری بین نیروهای امنیتی کشور و طالبان در روستا‌‌های شاخ و غوره‌ی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب چهار روز پیش آغاز شد. رضایی می‌گوید که تا کنون سه پاسگاه پولیس محلی به کنترول نیروهای شورشی درآمده و ده‌ها خانواده نیز به دلیل ادامه‌ی درگیری خانه‌های‌شان را ترک کرده و به مرکز ولسوالی قیصار مهاجر شده‌اند.

به گفته‌ی او، طالبان به مردم روستای‌های شاخ و غوره‌ی ولسوالی قیصار ولایت فاریاب ۱۲ ساعت وقت داده بودند که این روستاها را ترک کنند. اکنون این خانواده‌ها اغلب در فضای باز و زیر درختان زندگی می‌کنند. فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های نا‌امن است که در جریان سال‌های گذشته بین ارتش و طالبان در این ولایت درگیری شدید رخ داده است.

در یک حادثه‌ی جداگانه‌ی دیگر در ولایت هلمند در جنوب کشور، چند تن کشته و زخمی شدند. یک حمله کننده‌ی انتحاری موتر مملو از مواد انفحاری را به کاروان نیروهای امنیتی در هلمند کوبید. عمر زواک، سخن‌گوی والی ولایت هلمند می‌گوید، کاروان نیروهای پولیس در دروازه‌ی قندهار شهر هلمند هدف این حمله قرار گرفت.

به گفته‌ی او، در این رویداد یک پولیس، یک کودک و یک غیر‌نظامی کشته شدند. او هم‌چنان افزود، در این حمله 8 سرباز پولیس و 7 فرد ملکی زخمی شده‌اند. هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های نا‌امن است که گروه طالبان داخلی و پاکستان در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *