شهر قندوز
ولایت قندوز

هفت نیروی دولتی در حملات طالبان در قندوز کشته شدند

منابع محلی در ولایت قندوز تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حملات جنگ‌جویان گروه طالبان بر مراکز نیروهای دولتی در شهر قندوز و ولسوالی خان‌آباد این ولایت، هفت عضو این نیروها  کشته شده‌اند.

امرالدین ولی، از اعضای شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این حملات‌شان را شب گذشته (جمعه، ۲۲ حوت) در مناطق «زاخیل» شهر قندوز و «عکس داوود» ولسوالی خان‌آباد راه‌اندازی کرده بودند.

آقای ولی توضیح داد که در جریان درگیری حمله‌ی نخست طالبان بر یک قرارگاه نظم عامه در ولسوالی خان‌آباد، یک سرباز پولیس و پنج نیروی ارتش کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، دو نیروی دیگر ارتش نیز در جریان این درگیری زخمی شده‌اند.

این عضو شورای ولایتی قندوز علاوه کرد که یک تعداد از نیروهای دیگر نیز توسط جنگ‌جویان طالبان به اسارت برده شده‌اند.

همچنان او گفت که در جریان درگیری در حمله‌ی طالبان بر یک پاسگاه دیگر ارتش در مربوطات شهر قندوز، یک سرباز ارتش کشته شده است. امرالدین ولی افزود که تعدادی از این نیروها همچنان در جریان درگیری زخمی شده‌اند، اما هنوز رقم دقیق‌شان مشخص نشده است.

گروه طالبان اما ادعا کرده است که در جریان این حملات جنگ‌جویانش ۱۴ نیروی دولتی کشته و سه نیروی دیگر دولتی زخمی شده‌اند. این گروه همچنان گفته است که جنگ‌جویانش چهار نیروی دیگر دولتی را با خودشان برده‌اند.

ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بیشتر نقاط این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *