واکسین پولیو

حدود ۴۳۰ هزار کودک در غرب کشور از دریافت واکسین پولیو باز می‌مانند

مسئولان صحی در ولایت‌های غربی کشور هشدار می‌دهند که به‌دلیل تهدیدات امینتی، حدود ۴۳۰ هزار کودک از گرفتن واکسین پولیو محروم می‌مانند.

عبدالوحید رحمانی، مسئول معافیت کتلوی در غرب کشور به خبرنگار روزنامه اطلاعات روز گفت که دور جدید کمپین واکسین پولیو سر از فردا (دوشنبه، ۲۴ جوزا) آغاز می‌شود و آنان برای یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار کودک زیر پنج سال واکسین پولیو را در نظر گرفته‌اند.

آقای رحمانی همچنین گفت که کمپین خانه‌به‌خانه واکسین پولیو در مناطق تحت کنترل طالبان به‌دلیل ممانعت این گروه تطبیق نمی‌شود. به‌گفته‌ی او، حدود ۴۰ درصد کودکان از دریافت واکسین پولیو محروم خواهند شد.

مسئول معافیت کتلوی در غرب کشور گفت که با بزرگان قومی در سطح ولایات برای تطبیق واکسین پولیو کار می‌کنند، تا شمار بیشتر کودکان تحت پوشش قرار بگیرند.

در همین حال، مهدی حدید، عضو شورای ولایتی هرات از گروه طالبان می‌خواهد که مانع تطبیق کمپین خانه‌به‌خانه واکسین پولیو نشوند. آقای حدید در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأکید کرد که تداوم ممانعت طالبان، زندگی کودکان را با خطر مواجه می‌کند.

آمار مسئولان صحی در غرب کشور نشان می‌دهد که طی سال جاری میلادی، ۱۶ مورد مثبت پولیو در این زون به ثبت رسیده است. سال گذشته‌ی میلادی هشت مورد مثبت پولیو در غرب کشور ثبت شده بود.

این در حالی است که از ۲۰۱۵ تا اواسط ۲۰۱۹ میلادی هیچ مورد مثبت پولیو در ولایت‌های غربی به ثبت نرسیده بود.