مجلس نمایندگان: اشرف غنی کابینه‌ی پیش‌نهادی‌اش را اعلام کند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان از اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور جدید کشور خواستند که هرچه زودتر کابینه‌ی پیش‌نهادی‌اش را اعلام کند. آنان در نشست عمومی دیروز این مجلس تأکید کردند که در کابینه‌ی جدید نباید اشخاص آلوده به فساد حکومت حامد کرزی، رییس جمهور سابق کشور گماشته شوند.

غلام حسين ناصرى، عضو مجلس نمایندگان گفت که در صورتی که افراد آلوده به فساد حکومت دوره‌ی قبلی در کابینه‌ی جدید گماشته شوند، مبارزه با فساد در کشور هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد. از سویی هم او از اقدام‌های رییس جمهور در جریان ده روز گذشته در مبارزه با فساد اداری استقبال کرد و افزود که از این اقدام‌ها حمایت می‌کنیم.

به‌دنبال آن، فکوری بهشتى، عضو ديگر مجلس بر مبارزه با فساد اداری در تمام نهادهای دولتی تأکید کرد و گفت که در کابینه‌ی جدید اشخاص پاک، کارا و صادق به وظایف گماشته شوند. این عضو مجلس هم‌چنان از اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور جدید خواست که کابینه‌ی خود را هرچه زودتر اعلام کند.

این در حالی است که عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی اشرف غنی چندی پیش گفت که رییس جمهور کابینه‌ی‌ خود‌ را ۴۵ روز پس از مراسم تحلیف تشکیل خواهد داد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری حدود دو هفته پیش برگزار شد و چند روز پس از آن، رییس جمهور تمام وزیران کابینه و والیان را با صدور فرمانی سرپرست تعیین کرد.

در حال حاضر شهروندان و کارمندان این اداره‌ها انتظار وزیران و مقام‌های تازه را دارند. در همین حال، عبيدالله رامين، عضو مجلس گفت که کار حکومت جدید تازه آغاز شده و این حکومت، بايد نخست قانون «تشکيلات اساسى دولت» را برای تصويب به مجلس ارسال کند و بعد وزیران و چهار رياست مستقل را برای کسب راى اعتماد به مجلس معرفی کند.

او افزود که هم اکنون ٢٥ وزارت در کشور فعالیت دارند؛ در حالی که ما از ١٤ تا ١٥ وزارت بيش‌تر نياز نداریم. صالح محمد سلجوقى، معاون دوم مجلس نمایندگان که ریاست دیروز این مجلس را بر عهده داشت، بر مبارزه با فساد اداری تأکید کرد و گفت که حکومت جديد در امر مبارزه با فساد داری گام‌های اساسی بردارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *