عکس: شبکه‌های اجتماعی

در هشت ماه گذشته بیش از ۷۰۰ نفر در حوادث ترافیکی در کشور جان باخته‌اند

رسانه‌های نزدیک به طالبان به نقل از مسئولان اداره‌ی ترافیک این گروه گزارش کرده‌اند که در مدت هشت ماه اخیر بیش از ۷۰۰ نفر در پی وقوع حوادث ترافیکی در کشور جان باخته و بیش از هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری باختر امروز (سه‌شنبه، ۱ قوس) گزارش کرده است که این آمار از سوی ریاست عمومی ترافیک طالبان در کابل همزمان با روز جهانی یادبود از قربانیان حوادث ترافیکی منتشر شده است.

با این حال، عبدالودود خیرخواه، یکی از مسئولان اداره‌ی ترافیک طالبان به باختر گفته است که شمار حوادث ترافیکی در جریان هشت ماه اخیر در مقایسه به زمان مشابه در سال گذشته، پنج درصد کاهش یافته است.

آمارهای این اداره نشان می‌دهد که در هشت ماه گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ حادثه‌ی ترافیکی در سراسر کشور رخ داده است. در این حوادث ۴۵۳ مرد، ۷۲ زن و ۱۸۲ کودک جان باخته‌اند.

طبق گزارش باختر، در مدت زمان یادشده تنها در کابل حدود ۳۰۰ حادثه‌ی ترافیکی رخ داده است و شاهراه‌های کشور نیز شاهد حوادث مرگ‌بار ترافیکی بوده‌اند.

خیرخواه گفته است که عامل بیشتر حوادث ترافیکی تیزرانی رانندگان موترهای مسافربری نوع ۴۰۴، ۵۸۰ و موترهای تیزرفتار بوده است.

اداره‌ی ترافیک طالبان این آمار را در حالی منتشر کرده است که روز گذشته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در توییتی نوشته بود که سالانه حدود ۱.۳ میلیون نفر در نتیجه‌ی حوادث ترافیکی در سراسر جهان جان می‌دهند و حدود ۵۰ میلیون نفر دیگر زخمی می‌شوند.