توافق افغانستان و امریکا روی صدور ویزا برای شهروندان دو کشور

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور خارجه‌ی کشور اعلام کردند که حکومت و امریکا به تازگی روی صدور ویزای تازه برای شهروندان دو کشور به توافق رسیده‌اند. بر اساس معلومات این وزارت، پس از این برای اتباع هر دو کشور، ویزای با اعتبار بیشتر از یک سال صادر می‌شود.

این توافق بین وزارت‌های خارجه‌ی افغانستان و امریکا صورت گرفته است. شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه امروز به بخدی گفت که بر اساس این توافق، پس از این حکومت دو کشور برای اتباع یکدیگر ویزه صادر می‌کنند؛ این توافق برای سهولت مسافرتی شهروندان دو کشور اتخاذ شده است.

بر اساس این توافق دانشجویان، سیاحان، تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان و امریکا با اخذ ویزه می‌توانند در دو کشور مذکور سفر کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت، کمترین زمان صدور ویزه یک سال و بیشترین زمان آن نظر به نیاز درخواست کنند‌گان در نظر گرفته می‌شود.

پیش از این، شرایط صدور ویزا برای اتباع افغانستان و امریکا به گونه دیگر بود و شهروندان به سختی ویزا مسافرت به امریکا را دریافت می‌کردند. اما اکنون سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که در حال حاضر روند صدور ویزای جدید برای شهروندان دو کشور قابل اجرا است.

این توافق به دنبال امضای پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن صورت گرفته است. پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا به تاریخ 8 میزان سال روان به امضا رسید و سپس متن آن برای تصویب به مجلس نمایندگان ارسال شد. پس از تصویب و تأیید این توافق‌نامه‌ از مجلسین شورای ملی، اشرف غنی آن را توشیح کرد.

دیدگاه‌های شما
  1. با سلام و درود سوال من این است که ما در برنامه لاتری آمریکا برنده شده ایم چه وقت ما را به سفارت می خواهید ؟
    چونکه اوضاع کنونی اصلا خوب نیست شوهرم کارمند دفتر wfp هستند از شما خواهشمندم که هر چه زودتر به پرونده ما رسیدگی نمایید جهانی سپاس

  2. سلام من افغان هستم من ویزای پاهندگی مخیوام از کشور امریکا من دوشمن دارم پدر و مادر کشته دوشمن یک برادر بزرگتر کشته من کمکم کن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *