انفجار در نزدیک وزارت انرژی و آب

یک بمب‌گذار انتحاری مواد انفجاری حامل خود را در نزدیک وزارت انرژی و آب کشور منفجر کرد. جنرال ایوب سالنگی، فرمانده امنیتی کابل می‌گوید که فرد انتحاری مواد انفجاری را در بایسکل کارگذاری کرده بود و پس از این که مأموران پولیس او را شناسایی کردند، خود را انفجار داد.

هدف این انفجار هنوز مشخص نشده است. انفجار، حوالی ساعت 7:30 شام رخ داد؛ درست زمانی که بیش‌تر شهروندان کابل‌ از محل وظیفه به طرف خانه‌های در حرکت بودند. این انفجار در نزدیکی وزارت انرژی و آب رخ داد که یکی از مناطق پررفت و آمد کابل است.

آقای سالنگی، لحظاتی پس از رویداد، به خبرنگاران گفت که در این انفجار یک غیرنظامی زخمی شده و خود بمب‌گذار از بین رفته است. انتحار کننده‌ یک شخص جوان بوده است که مواد انفجاری را در بایسکل کارگذاری کرده بود. هنوز هدف انتحار کننده معلوم نیست؛ اما پولیس کابل می‌گوید، قبل از این که مهاجم به هدف خود برسد، او را شناسایی کردند. آقای سالنگی می‌گوید که مهاجم تحت تعقیب‌ بخش کشفی پولیس کابل بوده است.

وزارت امور داخله اعلام کرد‌ که بمب‌گذار انتحاری قصد داشت وارد محوطه‌ی وزارت انرژی و آب شود که موفق به انجام این کار نشد.‌ کابل در این اواخر، شاهد آرامش نسبی بوده است؛ اما این حادثه، طلسم این آرامش را شکستاند. پیش‌تر‌ فرمانده امنیتی کابل از افزایش توان‌مندی‌های مأموران پولیس صحبت کرده بود، موضوعی که نگرانی‌های تأمین امنیت پایتخت پس از سال 2014 را تا جایی کاهش داده است.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته؛ اما در این گونه موارد، انگشت اشاره به طرف طالبان است. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *