کرزی کشتار شش کارمند پروژه‌ی توسعه‌ی روستایی در هرات را محکوم کرد

حامد کرزی، رییس جمهوری کشور قتل شش کارمند وزارت توسعه‌ی روستایی را محکوم کرد‌ و آن را «مخالفت آشکار طالبان با پیش‌رفت افغانستان» دانست. آقای کرزی در حالی در پاکستان به سر می‎برد، دفتر ریاست جمهوری در کابل با صدور اعلامیه‎ای نوشته که او این کشتار را «وحشیانه» خوانده است. در این اعلامیه آمده است: «رییس جمهوری گفت که کشتار مهندسان و کارمندان بی‎گناه نمایان‌گر آن است که طالبان و باداران خارجی‎شان می‎خواهند افغانستان برای همیشه یک کشور محتاج و عقب‎مانده باقی بماند».

محمد قاسم ایوبی، از مسئولان اداره‌ی توسعه‌ی روستایی ولایت هرات به بی‎بی‎سی گفت که این افراد روز یک‌شنبه (۳ سنبله) در مسیر شهر هرات-گلران ربوده شدند و امروز اجساد آن‌ها پیدا شد. هم‌چنین دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه‌ی روستایی در اعلامیه‎ای نوشته که این افراد شامل چهار مهندس پروژه‌ی همبستگی، یک کارمند مؤسسه‌س آی‌‌آر‌سی (IRC) و یک ناظر محلی این پروژه بودند.

همبستگی ملی از برنامه‎های بزرگ وزارت توسعه‌ی روستایی است که بر‌اساس آن طرح‎های توسعه‎ای در روستاها بر‌اساس انتخاب مردم به اجرا گذاشته می‎شود. در اعلامیه‌ی وزارت توسعه‌ی روستایی آمده که این شش نفر از سوی «دشمنان مردم افغانستان» شام‌گاه روز دوشنبه به گونه‌ی «فجیعی» به قتل رسیدند. ویس احمد برمک، وزیر توسعه‌ی روستایی گفته است: «این کشتار ددمنشانه و بی‎رحمانه‌ی کارمندان غیرنظامی‌که برای روستاییان نیازمند کار می‌کردند، هیچ‌توجیهی ندارد، باید از سوی همه محکوم شود».

هنوز گروه طالبان در مورد قتل این شش کارمند برنامه‌ی همبستگی ملی اظهار نظری نکرده است. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *