حمله‌ی گروهی طالبان به دفتر تیم بازسازی ولایتی غزنی

مقام‌های محلی غزنی در جنوب کشور می‌گویند که مخالفان مسلح به دفتر تیم بازسازی ولایتی در این ولایت حمله کردند. محمد علی احمدی، معاون والی غزنی به بی‌بی‌سی گفت، حوالی ساعت چهار بعد‌از‌ظهر مخالفان نخست یک موتر مملو از مواد انفجاری را به دیوار شرقی دفتر تیم بازسازی ولایتی کوبیدند که در نتیجه‌ی آن انفجار بزرگی رخ داده است.

به گفته‌ی وی، سپس مخالفان از ساختمانی در غرب این دفتر درگیری را آغاز کردند. آقای احمدی می‌گوید، در نتیجه‌ی انفجار اول پنج غیرنظامی ‌به شمول دو زن و یک کودک زخمی‌شدند. او گفت که آن‌ها از تلفات در دفتر تیم بازسازی ولایتی بی خبرند. در دفتر تیم بازسازی ولایتی غزنی، نیروهای آمریکایی و لهستانی مستقراند. به گفته‌ی آقای احمدی، اکنون صدای شلیک در ساحه شنیده نمی‌شود؛ اما معلوم نیست که تمام مخالفان از بین رفته‌اند یا نه.

اسدالله جلال‌زی، خبرنگار بی‌بی‌سی که در نزدیکی محل رویداد حضور داشت، نیز گفت که صدای تیراندازی حالا خاموش شده است. او می‌گوید که چند مأمور پولیس و غیرنظامی‌ را دیده که زخمی ‌بودند و مأموران امنیتی آن‌ها را انتقال می‌دادند.

مسئولیت این رویداد را طالبان برعهده گرفتند. ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخن‌گویان گروه طالبان در خبرنامه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده، گفته در این رویداد شمار زیادی از سربازان خارجی کشته شدند. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *