یک موشک به دفتر وزیر معادن اصابت کرد

مقام‌های وزارت معادن و نفت کشور می‌گویند که شب گذشته یک فروند موشک به دفتر وزیر اصابت کرد. محمد رفیع رفیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت معادن و پطرولیم کشور به بی‌بی‌سی گفت در زمان اصابت موشک، وحیدالله شهرانی، وزیر معادن در دفتر کارش حضور نداشت. سخن‌گوی این وزارت‌خانه گفت: «شب گذشته تروریست‌ها در یک عمل‌کرد بزدلانه با موشک بی‌ام ۱۲ دفتر وزیر را هدف قرار دادند. وزیر در دفتر کارش نبود؛ اما دفتر کاملا تخریب شده است». آقای صدیقی افزود که یک محافظ وزارت نیز در این رویداد زخمی ‌شده است. او گفت که نیروهای امنیتی در مورد این رویداد تحقیق می‌کنند و تا‌کنون مشخص نشده که این موشک از کجا شلیک شده است.

130828103246_minster_of_mine_office_304x171_mom_nocredit

تاکنون کسی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. وزارت معادن در همسایگی قصر ریاست جمهوری کشور قرار دارد. سخن‌گوی وزارت معادن می‌گوید که تلاش‌ این وزارت در سال‌های اخیر برای خودکفایی اقتصادی افغانستان سبب نارضایتی مخالفان شده است. به گفته‌ی وی، معمولا وزیر معادن تا دیروقت در دفتر کارش حضور دارد؛ اما اتفاقا شب گذشته در این محل نبوده است.

حمله‌ی انتحاری در نزدیکی وزارت انرژی و آب

در گزارشی دیگر، شب گذشته یک حمله‌ی انتحاری در منطقه‌ی دارالامان شهر کابل رخ داد. مقام‌های امنیتی گفته‌اند که شخص انتحارکننده قصد داخل شدن به وزارت انرژی و آب را داشته است. پولیس ‌می‌گوید که فرد انتحار کننده پیش از رسیدن به هدف شناسایی شد و مواد انفجاری جاسازی شده در بایسکل خود را منفجر کرد. در این رویداد نیز یک غیرنظامی ‌زخمی‌شده است. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *