Photo: Håkan Dahlström

اتحادیه اروپا ۶۱ میلیون یورو به مردم افغانستان کمک کرد

اتحادیه اروپا ۶۱ میلیون یورو برای حمایت از افراد آسیب‌پذیر در افغانستان، بازگشت‌کنندگان اجباری و همچنین پناه‌جویان در پاکستان کمک کرده است.

این اتحادیه روز سه‌شنبه (۱۶ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که وضعیت بشری در افغانستان همچنان نگران‌کننده است.

به نقل از اعلامیه، از بسته‌ی کمک جدید، ۶۰ میلیون یورو به سازمان‌های بشردوستانه‌ی فعال در افغانستان و یک میلیون یورو به سازمان‌های پاکستان اختصاص داده شده است.

اتحادیه اروپا گفته است که کمک مالی جدید این اتحادیه کمک خواهد کرد تا به بحران غذایی در افغانستان رسیدگی شود، جایی‌ که نزدیک به نیمی از جمعیت آن به‌شدت در ناامنی غذایی به‌سر می‌برند.

همچنین گفته شده است که با این بودجه سرپناه، مراقبت‌های صحی، آب و غذا برای جمعیت آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در غرب کشور فراهم خواهد شد.

اتحادیه اروپا افزوده است که بخشی از این بودجه برای حمایت از پناه‌جویانی که به افغانستان باز می‌گردد، با اولویت حفاظت و حمایت در جامعه‌ی میزبان هزینه خواهد شد.

یانز لنارچیچ، کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفته‌ است که نیازهای بشردوستانه‌ی مردم افغانستان پس از زمین‌لرزه‌های ویرانگر، بسیار نگران‌کننده است.

او افزوده است: «اتحادیه اروپا بلافاصله پس از فاجعه با اولین بسته‌ی کمک‌های اضطراری وارد عمل شد و اکنون ما برای کمک به مردم افغانستان که هنوز در مناطق آسیب‌دیده و همچنین در سراسر کشور با مشکل مواجه هستند، افزایش قابل توجهی در بودجه اضافه می‌کنیم و همچنین کسانی که هنوز در پاکستان یا در حال بازگشت هستند.»

اتحادیه اروپا پیش از این هم در سال جاری میلادی ۹۴ میلیون یورو کمک بشردوستانه به مردم افغانستان ارائه کرده است.