Photo: DawnNewsTV

مقام پاکستانی: طالبان افغانستان با پاکستان بازی دوگانه می‌کنند

جان اچکزی، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان طالبان افغانستان را متهم به «بازی دوگانه» با اسلام‌آباد کرده و گفته است که این گروه درخواست تحویل عناصر دخیل در حملات «تروریستی» در پاکستان را جدی نمی‌گیرد.

به گزارش رسانه دان، این مقام پاکستانی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرده است که پاکستان بارها از طالبان خواسته است که «تروریست‌هایی» را که اسلام‌آباد لیست آنان را ارائه کرده است تحویل دهند، اما حاکمان افغانستان تا اکنون پاسخ مثبتی نداده‌اند.

هفته‌ی گذشته پاکستان با احضار سفیر طالبان، فهرستی از خواسته‌ها، از جمله تحویل حافظ‌ گل بهادر را که گروهش مسئولیت حمله‌ی انتحاری ۲۶ نوامبر در بنو را بر عهده گرفت، ارائه کرد. طالبان تا اکنون در این زمینه واکنش نشان نداده‌اند.

اچکزی همچنین گفته است که پاکستان به خواسته‌های خود خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرده است که در حملات تروریستی اخیر در بنو، اتباع افغانستانی دست داشته‌اند و شهروندان این کشور که با شناس‌نامه در پاکستان حضور دارند، به خطرات امنیتی در آن کشور تبدیل شده است.

این مقام ایالتی پاکستان تأکید کرده است که «هیچ شهروند افغانستان بدون پاسپورت و ویزا اجازه‌ی ورود به پاکستان را نخواهد داشت».

پاکستان می‌گوید که پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، حملات در پاکستان افزایش یافته است و شهروندان افغانستان هم در این حملات دخیل هستند.

از نظر پاکستان، گروه‌های تروریستی، از جمله طالبان پاکستانی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان پناهگاه دارند.

طالبان اما این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند که خاک افغانستان و شهروندانش برای هیچ کشوری تهدید نیستند.