حزب حق و عدالت: نسبت به وضعیت امنیتی پیش از انتخابات نگرانیم

شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی کشور‌ نسبت به افزایش نا‌امنی در برخی از مناطق کشور، پیش از آغاز انتخابات اظهار نگرانی کردند. این نهادها می‌گویند که افزایش نا‌امنی‌ها می‌تواند زنگ خطری برای روند انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی باشد.

در چند‌روز اخیر موجی از نا‌امنی‌ها در برخی از ولایت‌های کشور، از جمله کابل، غزنی، تخار، هلمند و قندهار، باعث کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان و افراد غیر‌نظامی شد. حزب حق و عدالت با نشر خبرنامه‌ای‌ گفته است که وقوع حملات انتحاری، حمله بالای اماکن دینی، تهاجم گروهی بالای دفتر پی‌آرتی غزنی و برخی نا‌امنی‌های دیگر، باعث نگرانی مردم شده‌اند.

این حزب هشدار داده است که اگر حکومت هرچه زودتر برای کنترول وضعیت امنیتی کشور تدابیر جدی و کارساز را روی دست نگیرد، ادامه‌ی این وضعیت، علاوه بر این که همه‌روزه جان و مال شهروندان بی‌دفاع کشور را قربانی می‌گیرد، می‌تواند تهدید جدی برای آسیب‌پذیر کردن انتخابات پیش را در پی داشته باشد. در بیانیه‌ی حزب حق و عدالت آمده است: «حزب حق و عدالت از مقامات ناتو و آیساف می‌خواهد تا برای کنترل وضعیت امنیتی افغانستان در آستانه‌ی انتخابات، هر‌چه زودتر و عاجل‌تر دست به کار شده و برای یاری رساندن به حکومت و مسئولان امنیتی ما از هیچ‌چیزی دریغ نکنند».

این حزب، هم‌چنان از همه‌ی جریان‌های سیاسی اپوزیسیونی نیز خواسته است تا در کنار پرداختن به مسئله‌ی صف‌بندی‌های انتخاباتی، مراقب وضعیت امنیتی کشور نیز باشند. به باور شماری از ناظران، مسئله‌ی امنیت در صورت بی‌توجهی مسئولان، می‌تواند تبدیل به چالش جدی در راه انتخابات آینده‌ی شورای ولایتی و ریاست جمهوری آینده‌ی کشور شود. حزب حق و عدالت در حالی نسبت به وضعیت امنیتی کشور ابراز نگرانی کرده است که پیش‌تر، شماری از مسئولان امنیتی نسبت به تأمین امنیت انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی اطمینان داده‌اند. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *