Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive
Photo: xoiram42 / Flickr

ناروی ۶.۷ میلیون دالر به مردم افغانستان کمک کرد

وزارت خارجه‌ی ناروی اعلام کرده است که آن کشور ۶.۷ میلیون دالر کمک برای حمایت از نیازمندان در افغانستان، از جمله به افرادی اخراج‌شده از پاکستان اختصاص می‌دهد.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که ۳.۸ میلیون دالر در اختیار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و ۲‌.۹ میلیون دالر دیگر در اختیار برنامه جهانی غذا برای کمک‌رسانی قرار می‌گیرد.

اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه‌ی ناروی گفته است که آن کشور متعهد به ارائه‌ی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است.

او گفته است: «خوشحالم که می‌توانیم حمایت خود را از آژانس‌های سازمان ملل که در مرز و داخل افغانستان فعالیت می‌کنند، افزایش دهیم.»

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ی ناروی آمده است که با نزدیک شدن به فصل زمستان، نیازها افزایش می‌یابد و کمک‌های بشردوستانه حیاتی‌تر می‌شود.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است که بیشتر مهاجران که اخیرا از پاکستان به افغانستان آمده، نیاز به حمایت بشردوستانه دارند و این امر بحران انسانی جاری در این کشور را تشدید می‌کند.

وزیر خارجه‌ی ناروی نیز گفته است که این وضعیت نیاز به توجه بیشتر دارد.

ناروی از میزبانی پاکستان از مهاجران قدردانی کرده و در عین حال از اسلام‌آباد خواسته است که در اجرای طرح بازگردان مهاجران به حقوق بشر و حیثیت افراد احترام بگذارد.

آن کشور افزوده است که در نگرانی درباره‌ی بازداشت مهاجران توسط پولیس طالبان شریک است.

پاکستان به بیش از ۱.۷۳ میلیون مهاجر و پناه‌جوی بدون اسناد تا اول نوامبر مهلت داده بود که آن کشور را ترک کنند و با پایان این مهلت روند اخراج آنان را آغاز کرد و هنوز ادامه دارد.