دو دلداده در قندوز زهر خوردند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت قندوز در شمال کشور می‌گویند که دو نوجوان د‌لداده در این ولایت با خوردن مرگ موش، اقدام به خودکشی کرده‌اند. دختر نوجوان پس از خوردن مرگ موش جان داده؛ اما پسر زنده مانده است. این پسر اکنون در یکی از شفاخانه‌های ولایت قندوز بستری است.

این دو تن از سال‌ها قبل هم‌دیگر را دوست داشته‌اند؛ اما خانواده‌های‌شان مانع ازدواج آنان شده‌اند. پسر چندین بار دوست دخترش را از خانواده‌اش خواستگاری کرده؛ اما این خانواده راضی نشده است. دختر و پسر پس از این نارضایتی از کابل به ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز فرار کرده‌اند.

سپس خانواده‌ی دختر به دنبال این دو دلداده به ولایت قندوز می‌روند. پسر ۲۲ ساله و دختر ۱۸ ساله هنگامی که از آمدن اعضای این خانواده به قندوز خبر می‌شوند، مرگ موش می‌خور‌ند. این دو تن پس از فرار از کابل به قندوز، در یکی از خانه‌های دوستان پسر پنهان شده بودند.

در همین حال، دکتر موظف در شفاخانه‌ی حوزه‌ای قندوز گفته است که وضعیت صحی پسر خوب است. ازدواج در کشور در برخی از موارد هنوز بر اساس رضایت خانواده‌ها صورت می‌گیرد. سنتی بودن جامعه و رسم و رواج‌های ناپسند‌ و عدم آگاهی دقیق از روابط زناشویی، از عوامل اساسی ازدواج‌های اجباری خوانده می‌شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *