پولیس زابل: تحقیقات انتقال مهمات جنگی مرموز جریان دارد

اطلاعات روز: فرماندهی پولیس ولایت زابل در جنوب کشور از جریان تحقیقات در مورد کشف و ضبط یک کانتینر تجهیزات جنگی در این ولایت خبر داد. این محموله‌ی مهمات جنگی چندی پیش از ولسوالی شاجوی ولایت زابل در حال انتقال از سوی نیروهای امنیتی کشف و ضبط شد و اکنون برای تحقیقات به مرکز این ولایت انتقال داده شده است.

غلام جیلانی فراهی، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت زابل دیروز گفت که این تجهیزات جنگی توسط یک عراده موتر نوع مازدا حین انتقال از سوی مأموران امنیتی کشف و ضبط شد. به گفته‌ی او، در پیوند به این قضیه سه تن بازداشت شده و نتایج تحقیقات از این افراد بعداً با رسانه‌ها و مردم شریک می‌شود.

فراهی افزود، هنوز معلوم نیست این کانتینر مهمات جنگی از کجا وارد افغانستان شده و هدف انتقال آن کدام گروه‌ها بوده‌اند. او گفت، از این محموله 108 میل کلاشینکوف، 25 میل تفنگچه‌، پنج میل پیکا، دو میل گرینوف، 25 صندوق مرمی کلاشنیکوف، هفت‌صد مرمی تفنگچه و 21 بمب دستی به دست آمده‌اند.

فراهی به رادیو آزادی گفت که 16 عدد ریموت کنترول، دو باب خیمه، 65 پایه‌‌ مخابره‌ی ماترولای دستی، 68 عدد فشنگ، 31 بوتل گاز اشک‌آور، پنج پایه دور‌بین و دو پایه تیلفون ستلایت نیز به دست آمده‌اند. در همین حال، گزارش شده است که قرار بوده این مهمات جنگی به گروه داعش در ولایت غزنی برسد.

عطا جان حق‌بیان، رییس شورای ولایتی زابل گفت، این تجهیزات نظامی برای افراد مربوط به داعش در کشور انتقال داده شده است. این تجهیزات جنگی از سوی یکی از فرماندهان پولیس همراه افرادش کشف و ضبط شده و به گفته‌ی حق‌بیان، بعد از این افراد مسلح بر خانه‌ی این فرمانده پولیس در شهر قلات حمله کرده‌اند.

در این حمله این فرمانده همراه با هفت تن دیگر زخمی و یک تن کشته شده است. زابل در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که طالبان پاکستانی و داخلی در برخی از ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند. از سوی دیگر، پیش‌تر از حضور افراد داعش در این ولایت گزارش شد؛ اما مقام‌های امنیتی این خبر را رد کردند.