خانه‌تکانی در پولیس کابل؛ آمران هفده حوزه‌ی امنیتی کابل، از وظایف‌شان برکنار شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله 27 مسئول امنیتی کابل، به شمول 17 آمر حوزه‌های امینتی و مدیران فرماندهی پولیس کابل را از وظیفه برکنار کرد‌. عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پولیس کابل دیروز در یک نشست خبری با بیان این مطلب گفت، این افراد برای بهبود وضعیت امنیتی کابل برکنار و به جای آنان چهره‌های جدید معرفی شده‌اند.

او افزود که چهره‌های جدید در بخش‌های آمریت حوزه‌های هفده‌گانه‌ی امنیتی کابل و فرماندهان کندک‌ها مقرر شده‌اند. فرمانده پولیس کابل در نشست دیروز 27 مسئول امنیتی جدید را به طور دسته‌جمعی معرفی کرد و گفت، تبدیلی در دولت یک اصل است و آمران امنیتی گذشته در بست‌های دیگر تقرر می‌یابند.

او از آمران امنیتی جدید خواست که با مردم رابطه‌ی حسنه برقرار کنند و در مبارزه با جرایم و هراس‌افگنی جدی باشند. تقرری دسته‌جمعی در بخش امنیتی در کابل در حالی صورت گرفت که فساد اداری و جرایم جنایی در مناطق مختلف کابل در حال افزایش است. حال مردم از افراد جدید انتظار دارند که برای حل این مشکلات مسئولانه عمل کنند.

فرمانده پولیس کابل گفت که در دوهفته‌ی گذشته حدود 100 تن به اتهام انواع مختلف جرایم جنایی از مناطق مختلف شهر کابل بازداشت شده‌اند. او افزود که پرونده‌های این مجرمان به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده‌اند. رحیمی در ادامه از کشف و ضبط ۱۲۷ میل سلاح مختلف‌النوع از ولسوالی‌های کابل نیز خبر داد.

با این‌حال، برخی از کارشناسان از تصمیم دولت در خصوص برکناری 27 مسئول امنیتی استقبال کرده، اما گفته‌‌اند، چهره‌های جدید در راستای خدمت‌گذاری به مردم، جلوگیری از اختطاف، قتل و بهبود وضعیت امنیتی کابل صادقانه عمل کنند. آنان از حکومت تقاضا دارند، در پست‌های کلیدی وزارت داخله نیز بر اساس شایسته‌سالاری تغییرات بیاورد.