رسانههای ایران گزارش دادند که هفت نفر، شامل چهار ایرانی و سه شهروند افغانستان در معدن زغالسنگ دامغان ولایت سمنان براثر گازگرفتگی جان باختهاند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، ساعت ۳:۳۰ دقیقهی پسازچاشت روز دوشنبه (۱۸ حمل) خبر گازگرفتگی در معدن «جواهر زغال» روستای مهماندویه در ۳۵ کیلومتری شمالشرقی شهر دامغان گزارش شد.
این رسانه نوشته است که پس از تلاش چندساعته پیکر بیجان هفت کارگر بهنامهای مرتضی شکاری، احمد شکاری، مهدی گیلکی، هانی گیلکی (۳۵ ساله)، غلاحسین ابراهیمی (۲۰ ساله، اتباع خارجی)، مجتبی اکبری (۲۵ ساله، اتباع خارجی) و علی ابراهیمی (۲۵ ساله، اتباع خارجی) از معدن خارج شد.
ایران به شهروندان افغانستان اتباع خارجی میگوید.
فرجالله ایلیات، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفته است که کمبود اکسیژن و احتمال وجود گازهای زغالسنگ از دلایل مرگ کارگران پیشبینی میشود، اما باید برای اعلام نظر قطعی منتظر گزارش پزشکی قانونی بود.