حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های پولیس در هلمند 10 کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی افغانستان می‌گویند که از اثر یک رشته حملات شورشیان طالب بر پاسگاه‌های پولیس در هلمند، 10 تن  از نیروهای پولیس کشته شده‌اند.

به گفته‌ی این مسئولان، طالبان یک رشته از حملات هماهنگ شده را در جنوب کشور به راه انداخته‌اند تا این مناطق را به تصرف شان در بیاورند.

هم‌چنان مسئولان امنیتی تأیید می‌کنند که نیروهای امنیتی افغانستان هم اکنون  در این مناطق با شورشیان طالب در حال نبردند هستند و تلاش دارند که کنترول برخی از این مناطق به دست بگیرند.

این در حالیست که در روزهای اخیر شورشان طالب بر پاسگاه پولیس در ولایت‌های مختلف حمله کرده و اخیرا گروه طالبان ادعا کرده که چندین پاسگاه پولیس را در ولایت ارزگان به تصرف خود درآورده اند و ده‌ها تن از نیروهای امنیتی را در این ولایت کشته‌اند.

 از سوی هم در یک رویداد دیگر در ولایت میدان وردک از اثر انفجار ماین کنار جاده‌ای در ولسوالی دای‌میرداد این ولایت، دو غیرنظامی کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

مقام‌های ولایت میدان وردک می‌گویند که این انفجار صبح روز گذشته، زمانی روی داد که موتر حامل افراد غیرنظامی در ولسوالی دایمیرداد با ماین کنار جاده برخورد کرد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.