سرپرست وزارت داخله‌ شماری از مقام‌های ارشد این وزارت را از کار برکنار کرد

 

محمد عمر داوود‌زی، سرپرست وزارت امور داخله دو معاون و شماری از افسران بلند‌پایه‌ی این وزارت را از کار برکنار کرده است. یک منبع در وزارت داخله به خبرگزاری بخدی گفت که میرزا محمد یارمند، معاون اداری و غلام علی وحدت، معاون تأمینات وزارت داخله دو معاونی‌اند که به دستور آقای داوود‌زی از کار برکنار شده‌اند. منبع در مورد دلیل این برکناری چیزی نگفت.

محمد عمر داوود‌زی‌ 10 سنبله‌ به حکم رییس جمهور کرزی، سرپرست وزارت امور داخله شد. داوود‌زی، پیش از این به عنوان رییس دفتر ریاست جمهوری و هم‌چنان برای چندین سال سفیر افغانستان در پاکستان بود. او در نخستین روزهای کاری‌اش در وزارت داخله، جمیل جنبش، معاون محافظت عامه‌ی این وزارت را از وظیفه سبک‌دوش کرد. پس از آن، داوود‌زی اعلام کرد که به افسران پولیس در سراسر کشور اجازه نخواهد داد تا برای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آینده‌ کمپاین کنند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که دلیل برکناری دو معاون و شماری از افسران بلند‌پایه‌ی وزارت داخله ارتباطی به موضوع انتخابات داشته باشد. پیش‌تر، گزارش‌هایی وجود داشت که اغلب مقام‌های وزارت داخله به فساد اداری دست دارند. خبرگزاری بخدی قبل از این، گزارشی را نشر کرد که در آن از موجودیت فساد و اختلاس گسترده در قراردادی‌های وزارت داخله اشاره شده بود.

برکناری افسران بلند‌پایه

با این حال، منبعی که با خبرگزاری بخدی صحبت می‌کرد گفت که براساس فرمان تازه‌ی سرپرست وزارت داخله، وظیفه‌ی امیر محمد جمشید، رییس محابس و توقیف‌خانه‌ها، جمیل کوهستانی و رییس مبارزه با تروریزم وزارت داخله نیز به حال تعلیق درآمده است. قبل از این‌ (دوشنبه ٢٨ اسد ١٣٩٢) مجتبی پتنگ، سرپرست پیشین وزارت داخله، بیش از چهل فرمانده ارشد پولیس را از کار برکنار کرد. آقای پتنگ‌ دلیل برکناری این افسران را فساد اداری، کوتاهی در انجام وظیفه و سو استفاده از صلاحیت های وظیفوی خوانده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *