میشل پلاتینی به افغانستان می‌‌آید

فدارسیون فوتبال کشور اعلام کرده است که میشل پلاتینی، رییس فدراسیون فوتبال اروپا، یوفا، امروز وارد افغانستان می‌شود تا وضعیت فوتبال کشور را بررسی کند. قرار است در این سفر، پلاتینی با حامد کرزی رییس جمهور، مسئولان فدراسیون فوتبال، مقام‌های وزارت خارجه و بازی‌کنان تیم‌های ملی پسران و دختران در رده‌های سنی مختلف دیدار کند.

پلاتینی بعد از دیدار با مقام‌های دولتی و مسئولان فدراسیون افغانستان، نشست مشترک خبری با رییس فدراسیون فوتبال کشور خواهد داشت. به گفته‌ی علی رضا آقازاده، دبیر کل فدراسیون فوتبال کشور، یوفا در این اواخر در بخش‌های مختلف فدراسیون فوتبال افغانستان را یاری رسانده و سفر پلاتینی نیز می‌تواند این هم‌کاری‌ها را بیش‌تر کند و بر روند رشد فوتبال پایه در افغانستان تأثیر‌گذار باشد. آقازاده افزود که هدف یوفا، توجه به فوتبال پایه در افغانستان است که به این منظور در سفر پلاتینی یک جشن‌واره‌ی فوتبال میان ۳۰۰ دختر و پسر در شهر کابل راه‌اندازی می‌شود.

مقام‌های فدراسیون فوتبال کشور می‌گویند که برگزاری برنامه‌های فوتبال پایه (گرس روتس) در ولایت‌های مختلف توسط فدراسیون فوتبال‌، یوفا را علاقه‌مند به همکاری در این بخش کرده است. در این راستا یوفا در نظر دارد برای ۵ تا ۱۰ سال، مربیان فوتبال جوانان را در بخش‌های مختلف آموزش داده و جشن‌واره و برنامه‌های آموزشی برای مربیان، استادان و نوجوانان در ولایت‌های مختلف افغانستان راه‌اندازی کند.

به گفته‌ی آقا‌زاده، نماینده‌های ویژه‌ی پلاتینی دو روز پیش وارد کابل شده‌اند تا در هم‌کاری با فدراسیون فوتبال افغانستان، مقدمات سفر آقای پلاتینی در کابل را آماده کنند. قرار است در این سفر‌ پلاتینی هم‌آهنگی بیش‌تر میان فدراسیون فوتبال افغانستان و یوفا ایجاد شود. هم‌چنین قرار است فدراسیون فوتبال آذربایجان که عضو یوفا است نیز در زمینه‌ی آموزش مربی‌های بخش اداری و برنامه‌های فنی، به فدراسیون فوتبال کشور کمک کند.

پلاتینی یکی از بازی‌کنان مشهور فوتبال جهان بود که با ۳۵۶ گول زده در ردیف زین‌الدین زیدان، دیه‌گو مارادونا، پله، یوهان کرایفو آلفرد و سایر بزرگان فوتبال جهان قرار دارد. او در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان رییس یوفا جانشین یوهانسون شد.

امسال فوتبال افغانستان سال خوبی را آغاز کرد. تیم ملی کشور با قهرمانی در رقابت‌های جنوب آسیا و صعود ۴۸ پله‌ای در رده‌بندی فیفا، همه را شگفت‌زده کرد. قهرمانی تیم ملی یک‌بار دیگر نگاه سیاست‌مداران کشور را نیز جلب کرد و سبب شد کابینه‌ی افغانستان برای رشد فوتبال کشور، یک میلیون دالر بودجه‌ی فوق‌العاده برای فدراسیون فوتبال اختصاص دهد. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *