bashar_assad_etilaatroz

اسد: راه حل سیاسی، نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه است

اطلاعات روز: بشار اسد، رییس جمهور سوریه گفته است که نابودی گروه‌های تروریستی در این کشور منجر به راه حل سیاسی خواهد شد.
خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان نوشته است که بشار اسد در دیدار با هیئت پارلمانی روسیه در دمشق از مواضع مسکو در قبال سوریه قدردانی نمود.
بشار اسد گفته است است: «موضع روسیه در قبال سوریه صفحه‌ای جدید در تاریخ است زیرا جنگ با تروریسم، آینده منطقه و جهان را تعیین خواهد کرد و پیروزی علیه تروریسم نه تنها سوریه بلکه تمامی کشورهای دنیا را حفظ خواهد کرد.»
رییس جمهور سوریه در ادامه گفته: «نابودی گروه‌های تروریستی به راه حل سیاسی در سوریه منجر خواهد شد، راه حلی که سعی می‌کنیم در سوریه و روسیه به آن دست یابیم و ملت سوریه از آن رضایت داشته باشد و این راه حل، حاکمیت و استقلال و وحدت اراضی سوریه را حفظ کند.»
در همین حال رادیو زمانه نوشته است که بشار اسد موافقت خود را برای شرکت در انتخابات دوباره ریاست جمهوری در صورت خواست مردم، اعلام کرد.
را دیو زمانه به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته است که الکساندر یوشچنکو، نماینده حزب کمونیست در پارلمان روسیه، پس از دیدار با رییس جمهوری سوریه در دمشق، پایتخت این کشور، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه از آمادگی اسد برای برگزاری انتخابات دوباره ریاست جمهوری خبر داد.
بشار اسد گفته است که حضور «تمام نیروهای سیاسی سوریه» در این انتخابات الزامی است. وی هم‌چنان «آزاد شدن سوریه از گروه‌های اسلام‌گرا» را شرط اصلاحات در قانون اساسی و برگزاری دوباره انتخابات خواند.
جنگ در سوریه از ماه مارچ 2011 آغاز شد که تاکنون ادامه یافته است. سازمان ملل متحد گفته است که بیش از 200 هزار نفر در این جنگ کشته شده و میلیون‌ها سوری نیز آواره شده‌اند. هم‌اکنون دولت بشار اسد هم با گروه تروریستی داعش و مخالفان رژیم این کشور در حال نبرد است.