درگیری شدید بین طالبان و نیروهای امنیتی در بدخشان

مقام‌های محلی در بدخشان گفته‌اند که جنگ بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی کران و منجان به‌شدت ادامه دارد، اما طالبان گفته‌اند که این ولسوالی را به تصرف خود درآورده‌اند. پیش‌تر گروه طالبان ادعا کرده بودند که این ولسوالی را به طور کامل تحت کنترول خود درآورده‌اند، اما عبدالمعروف، سخن‌گوی والی بدخشان این ادعا را رد کرد و گفت، طالبان تنها بخش‌هایی از این ولسوالی را تصرف کرده‌اند، اما قیام‌های مردمی علیه این گروه شروع شده‌اند.

او افزود که طالبان صبح دیروز (۶ میزان) حملات خود را علیه این ولسوالی شروع کردند و به دنبال آن دسته‌های مسلح مردمی جنگ را علیه آن‌ها آغاز کردند. سخن‌گوی والی بدخشان افزود که شماری از نیروهای تازه‌نفس به منطقه اعزام شده و شماری دیگر هم در حال اعزام هستند.

ولسوالی کران و منجان در همسایگی ولایت نورستان در شرق کشور واقع است که در سال‌های گذشته دست‌خوش ناآرامی بوده است. پیش از این طالبان ولسوالی وردوج ولایت بدخشان را مورد حملات خود قرار داده بودند. بخش‌هایی از ولایت بدخشان اخیراً دست‌خوش ناآرامی شده بود که این امر انتقادهای نمایندگان بدخشان در پارلمان را برانگیخته بود. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *