مذاکرات روى سند امنيتى و دفاعى به يک مرحله‌ی حساس رسيده است

يک مقام حکومت مى‌گويد که مذاکرات روى سند امنيتى بين حکومت افغانستان و امريکا، به يک مرحله‌ی خيلى حساس رسيده است. اين مقام بلندرتبه که نخواست نامش گرفته شود، ‌٩ ميزان‌ به آژانس خبرى پژواک گفت که اکنون مذاکرات روى سند امنيتى بين افغانستان و امريکا، به مرحله‌اى رسيده که بايد رييس جمهور کرزى و مردم افغانستان‌ در مورد آن تصميم بگيرند.

منبع افزود که در اين سند، دو نقطه‌ی مهم با مخالفت حکومت افغانستان مواجه است که عبارت از تعريف تجاوز بالاى خاک افغانستان و عمليات يا فعاليت آزادانه‌ی نيروهاى خارجى بعد از سال ٢٠١٤ مي‌باشد. اين منبع گفت که حکومت افغانستان‌ از امريکا مي‌خواهد تا امريکا اين تجاوز را با الفاظ و کلمات روشن تعريف نمايد.

منبع گفت که فعاليت آزادانه‌ی نيروهاى خارجى بعد از ٢٠١٤ و تعريف تجاوز، از موضوعات قابل نگرانى است و لازم است که رييس جمهور و مردم کشور در مورد فيصله نمايند.

اين منبع حکومتى ‌در مورد واکنش به اظهارات وزير دفاع امريکا که در راستاى امضاى سند امنيتى صورت گرفته، گفت که وقت امضاى سند امنيتى براى افغانستان مهم نيست، بلکه دقت و منافع ملى افغانستان مهم است. چاک هيگل، وزير دفاع امريکا روز یک‌شنبه گفته بود که آن‌ها مي‌خواهند اين سند تا ماه آينده امضا شود.

وى افزود که مذاکرات روى سند امنيتى، به پايان رسيده و اکنون فقط منتظر امضا مي‌باشد. مذاکرات روى سند امنيتى بين امريکا و افغانستان، يازده ماه قبل آغاز گرديده و قرار بود که در جريان يک‌سال امضا گردد. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *