رهبر کاتولیک‌ها پایان جنگ و تروریزم در افغانستان را آرزو کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتوليک‌هاى جهان آرزو نمود‌ تا تروریزم، خشونت و جنگ در افغانستان پایان یابد. اين اظهارات‌ در اعلاميه‌اى که دیروز از سوى دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى‌ به نشر سیده، بيان شده‌‌اند. اعلاميه افزوده است که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پاسخ به نامه‌ی حامد کرزی، رییس جمهور که در آن از پیش‌نهاد پاپ به گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان مبنی بر حل مسئله‌ی سوریه از طریق تفاهم و مذاکره حمایت صورت گرفته بود، تشکر کرد.

اعلاميه علاوه کرده است که رهبر کاتولیک‌های جهان در این نامه، ضمن آرزومندی پایان تروریزم، خشونت و جنگ در افغانستان، برای ريیس جمهور حامد کرزی در جهت خدمت‌گذاری به مردم افغانستان، آرزوی موفقیت نموده است. منبع افزوده است: حامد کرزی در نامه‌ای که عنوانی رهبر کاتولیک‌های جهان، به تاریخ ۹ سپتامبر سال روان عیسوی فرستاده بود، از پیش‌نهاد پاپ به گروه  ۲۰ کشور صنعتی جهان  مبنی بر عدم مداخله‌ی نظامی در سوریه و حل سیاسی و مسالمت‌‌آمیز مسئله‌ی آن کشور‌ حمایت کامل خویش را اعلام کرده بود.

ريیس جمهور در نامه‌ی خویش‌ با یادآوری از رنج‌هایی که مردم و کشور ما در طی چندین دهه از ناحیه‌ی تجاوز و مداخلات خارجی و تروریزم متقبل شده‌اند، از پیش‌نهاد پاپ فرانسیس به گروه ۲۰، حمایت کرده بود. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *