چهار سرباز ناتو در جنوب کشته شدند

مقام‌ها می‌گویند که چهار سرباز ناتو دیروز، یک‌شنبه، 14 میزان، به دست شورشیان کشته شدند. در بیانیه‌ی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، آمده است که این چهار سرباز در یک عملیات مشترک در جنوب افغانستان کشته شده‌اند.

این بیانیه به جزئیات بیش‌تری اشاره نکرده است و عامل حمله هم هنوز مشخص نیست.

دو هفته قبل، نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت کشور، آیساف، اعلام کردند که سه سرباز نیروهای ناتو در «حمله‌ی خودی» کشته شدند. به گفته‌ی آیساف، این سه سرباز در شرق کشور و زمانی کشته شدند که فردی با لباس نیروهای امنیتی افغان به سوی آن‌ها آتش گشود.

از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از ۱۰۰ سرباز ناتو در «حمله‌ی خودی» در کشور کشته شده‌اند. نیروهای ناتو در حال حاضر سرگرم انتقال مسئولیت‌های امنیتی کشور به نیروهای امنیتی این کشور هستند. نیروهای بین‌المللی که از دوازده سال پیش در کشور مستقر بوده‌اند، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی این کشور را ترک کنند.

تازه‌ترین حمله به سربازان ناتو، هم‌زمان با پایان یافتن مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور صورت گرفته است. کمیسیون مستقل انتخابات فهرست اولیه‌ی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را حدود دو ‌هفته‌ی دیگر اعلام خواهد کرد. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *