نگرانی سازمان بین‌المللی مهاجرت از افزایش مهاجرت کودکان زیر سن در افغانستان

اطلاعات روز: دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت«آی او ایم» در کابل با نشر یک اعلامیه گفته است که کودکان، جهت انجام مشاغل شاقه و فرستادن پول به خانواده‌های‌شان در افغانستان، به آن طرف سرحد قاچاق می‌شوند، که اکثر شان در ایران باقی می‌مانند.
به نقل از صدای امریکا، ریچارد دانزگر، رییس عمومی هیئت مأموریت سازمان بین‌المللی مهاجرت، مقیم افغانستان می‌گوید که این کودکان با تهدیدات جدی مواجه می‌باشند.
به گفته دانزگر، کودکان به‌دلیل فقدان فرصت‌ها در افغانستان و به‌دلیل نبود کار وادار به مسافرت‌های خطرناک می‌شوند. این کودکان زیر سن با تهدیدات جدی چون: بهره برداری و سو استفاده حین قرار گرفتن به‌دست قاچاقبران مواجه می‌گردند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که اطفال زیر سن، گروه بزرگ از عودت کنندگان آسیب پذیر افغان را در ایران تشکیل می‌دهند که نیازمندی‌های این گروه که دست به سفر‌های پر مخاطره بیرون مرزی زده‌اند، همواره از نظر انداخته شده است.
این سازمان در اعلامیه خود گفته است که امسال این اداره بیشتر از ۱۸۰۰ طفل زیر سن را، بدون همراه در دعوت به کشورشان مساعدت کرده است.
بر اساس معلومات این اداره اکثر عودت کنندگان اطفال زیر سن را پسران تشکیل می‌دادند که بین ۱۲ و ۱۷ سال سن داشته‌اند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید در پهلوی فراهم کردن فرصت‌های بهتر به اطفال در داخل افغانستان، نیاز به تلاش‌های زیاد در بخش اگاهی‌دهی نیز است تا خانواده‌ها از خطرات ناشی از قاچاق‌بری و خطرات مهاجرت آگاهی لازم را به‌دست آورند.

دیدگاه‌های شما
  1. سلام عرض ادب.
    ما افغان ها در افغانستان امنیت نداریم دولت ماه دزد تجاوز بر اطفال، بی کاری را
    خود ایجاد کرده است دولت افغانستان از این کسها خلاف کار است هماید میکند.
    ماه مردم باید در قانون افغانستان کشته شویم یا بمیریم چرا اگر نان غذا نه باشد باید بمیریم.
    اگر نان پیدا کنیم خود مان را برای طالبان بفروشیم که.برای خانواده خود یک لقمه نان پیدا کرده باشیم آنها هم تا توانستند از ماه مردم استفاده غیر قانونی. کند بعد هم کلی و واسکت بدهد برویم انطهار کنیم ختم اطفال فعلی افغانستان.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *