مؤسسه افغان اید ۹.۶ میلیون پوند در بخش مبارزه با حوادث کمک می‌کند

اطلاعات روز: وزارت مبارزه با حوادث طبیعی با مؤسسه افغان اید تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده است که مطابق آن، این مؤسسه 9.6 میلیون پوند در بخش مبارزه با حوادث کمک می‌کند.
به گفته‌ی ویس احمد برمک، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی این مقدار پول ولایت‌های بلخ، بدخشان، تخار، جوزجان، سرپل، کابل، بامیان و غور در راستای ظرفیت سازی در مدت چهار سال به مصرف می‌رسد.
آقای برمک افزوده که این کمک جزیی از تعهدات جامعه جهانی است که مؤسسه افغان اید این مقدار پول را روز یک‌شنبه در اختیار حکومت افغانستان قرار داده است.
ویس احمد برمک که روز یک‌شنبه در نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «هدف از امضای این تفاهم‌نامه، بلند بردن ظرفیت و مبارزه با حوادث طبیعی است.»
به گفته‌ی برمک، مؤسسه افغان اید به همکاری ۵ مؤسسه دیگر نزدیک به ۱۰ میلیون پوند را در اختیار دولت افغانستان قرار داده است که امروز تفاهم‌نامه در این خصوص به امضا رسید.
به نقل از خبرگزاری جمهور، چارلز دیوی، رییس مؤسسه افغان اید گفت هدف از این کمک بلند بردن سطح مقاومت در برابر حوادث طبیعی می‌باشد که سالانه هزاران خانواده در افغانستان از حوادث طبیعی متضرر می‌شوند.
آقای دیوی افزود که هدف اساسی ما بلند بردن ظرفیت در ادارات است که این برنامه در ۲۵ ولسوالی در ۸ ولایت تطبیق می‌شود و ۴۵۴ شورا را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.
کمک‌ها در بخش مبارزه با حوادث در حالی‎ست که در افغانستان میزان بروز حوادث طبیعی همانند رانش زمین، برف‌کوچ، طوفان، سیل در کنار زمستان‌های سرد و طاقت فرسا و خشک‌سالی در آن بسیار بالاست.