بریتانیا شش هزار «موش صحرایی» به افغانستان اعزام کرد

 بریگ جیمز، فرمانده نظامیان بریتانیایی در کشور می‌گوید که شش هزار سرباز تازه‌نفس بحری این کشور زیر نام «موش صحرایی» را برای مبارزه با هراس‌افگنی به ولایت هلمند در جنوب کشور اعزام کرده است. آقای جمیز گفته است که این نیروهای بریتانیایی که موش صحرایی نام دارند، در ولایت هلمند جابه‌جا خواهند شد.

چندی پیش نیروهایی بریتانیایی بخش‌هایی از ولایت هلمند را ترک کرده بودند، اما مقام‌های وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده‌اند که نظامیان این کشور دوباره برای جنگ با گروه طالبان به این ولایت اعزام شده‌اند. گفته شده که بریتانیا هشت هزار سرباز در افغانستان دارد که از آغاز مأموریت آنان تا‌کنون 400 تن از این نیروها در نبرد با هراس‌افگنان کشته شده‌اند.

مقام‌های وزارت دفاع بریتانیا می‌گویند که حدود 80 سرباز بریتانیایی به درخواست وزارت دفاع به ولایت هلمند اعزام شده‌اند. با این حال، بریگ جیمز، فرمانده نیروهای بریتانیایی در افغانستان می‌گوید او فکر می‌کرد هلمند دیگر آرام شده و طالبی در آن‌جا نیست، به همین خاطر نیروهای بریتانیایی این ولایت را عجولانه ترک کردند. او گفت که اکنون دوباره 6 هزار سرباز تازه‌نفس زیر نام «موش‌های صحرایی» در ولایت هلمند، جایی که در گذشته مرکز گروه طالبان بوده، جابه‌جا می‌شوند.

بریگ جیمز، فرمانده نیروهای بریتانیا در کشور می‌گوید که امیدوار است همه‌ی سربازانی که اعزام شده‌اند، به سلامت نزد خانواده‌های‌شان برگردند و برای «موش‌های صحرایی» باید گفت که آنان کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. اعزام شش هزار سرباز بریتانیایی در حالی صورت می‌گیرد که در سال آینده‌ی میلادی (2014)، تمامی نیروهای خارجی قرار است کشور را ترک کنند. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *