وزارت خارجه: کمیسیون مشترک تابعیت دوگانه‌ی نامزدان و معاونان را بررسی می‌کند

وزارت خارجه: کمیسیون مشترک تابعیت دوگانه‌ی نامزدان و معاونان را بررسی می‌کند

اطلاعات روز: مقام‌های ‌وزارت خارجه از ایجاد کمیسیون مشترک برای بررسی تابعیت دوگانه‌ی نامزدان ریاست جمهوری و معاونان‌شان خبر می‌دهد. جانان موسی‌زی، سخن‌گوی وزارت خارجه روز گذشته در یک نشست خبری گفت، برای بررسی تابعیت دوگانه‌ی نامزدان ریاست جمهوری و معاونان‌شان، کمیسیون‌ مشترکی تحت ریاست وزارت امور خارجه ایجاد شده است. وی گفت، این کمیسیون از اعضای وزارت‌های‌ خارجه، داخله، عدلیه و ریاست امنیت ملی تشکیل شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات، فهرست نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی را برای بررسی تابعیت‌شان در 15 میزان به وزارت امور خارجه فرستاده است. قرار بود لیست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی شنبه، 27 میزان اعلام و برای بررسی به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی فرستاده شود. اما به گفته‌ی مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، به دلیل تأخیر در پاسخ وزارت خارجه در بررسی تابعیت نامزدان ریاست جمهوری و شورای ولایتی، اعلام لیست تا سه‌شنبه، 29 میزان به تعویق افتاده است.

با این حال، سخن‌گوی وزارت خارجه گفت، کار کمیسیون مشترک در مورد بررسی تابعیت دوگانه‌ی نامزدان ریاست جمهوری و معاونان‌شان آغاز شده و ما به صورت منظم در تماس با کمیسیون مستقل انتخابات کار می‌کنیم. سخن‌گوی وزارت خارجه هم‌چنان گفت که ما با نماینده‌های سیاسی کشورهایی که در افغانستان سفارت‌خانه دارند،  در تماس هستیم. به گفته‌ی او، تکمیل کردن این کار مستلزم همکاری نزدیک سفارت‌خانه‌های مختلفی که در کابل هستند، می‌باشد.

کمیسیون انتخابات اعلام کرده که لیست نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در 29 میزان اعلام می‌شود. اما جانان موسی‌زی در این زمینه گفت، در رابطه با پیش‌رفت کار کمیسیون مشترک، ما به صورت کتبی با کمیسیون مستقل انتخابات در تماس هستیم. وی هم‌چنان گفت، ما در مورد تثبیت تابعیت دوگانه‌ی نامزدان، مشکلی نداریم.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *