474 شکایت در مورد فهرست ابتدایی نامزدان ثبت شد

کميسيون مستقل شکايت‌های انتخاباتى می‌گوید که با پایان رسمی زمان ثبت شکایت‌ها در مورد فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی، ٤٧٤ مورد شکایت در این زمینه به ثبت رسیده است. نادر محسنی، سخن‌گوی کمیسیون مستقل شکایت‌های انتخاباتی دیروز ٣ عقرب گفت که مهلت درج شکایت‌ها ساعت ٥ بعد‌از‌ظهر پنج‌شنبه به پایان رسید.

به گفته‌ی وی، از مجموع شکایات صورت گرفته در مورد فهرست ابتدایی نامزدان، ١٨ مورد مربوط به نامزدان ریاست جمهوری و ٤٥٦ مورد درباره‌‌‌ی نامزدان شورای‌های ولایتی سراسر کشور بوده است. محسنی خاطر‌نشان کرد که این شکایت‌ها از سوی مردم و نامزدان و تیم آن‌ها صورت گرفته و قرار است از روز شنبه، ٤ عقرب طی ٢٠ روز با حضور نمایندگان احزاب، نهادهای مدنی و رسانه‌ها به همه‌ی این شکایت‌ها رسیدگی شود.

کميسيون مستقل انتخابات ٣٠ ميزان اعلام کرد که از جمله‌ی ٢٧ نامزد ریاست جمهوری، ١٠ تن و از مجموع ٣٠٥٦ تن از نامزدان شورای‌های ولایتی، ٢٧٠٤ تن به فهرست ابتدایی راه یافته‌اند. تابعيت دوگانه و تکمیل نبودن معیارهای تعیین شده‌ی کمیسیون انتخابات در مورد اسناد نامزدان از دلایل عمده‌ی رد صلاحیت این افراد اعلام شده‌اند.

روز پنج‌شنبه اما، هم‌زمان با پایان یافتن مهلت قانونی درج شکایت‌ها، ١٦ تن از نامزدان رد صلاحیت شده‌ی ریاست جمهوری در قطع‌نامه‌ای از کمیسیون انتخابات خواستند تا دلایل حذف آنان و شامل شدن ١٠ نامزد در فهرست ابتدایی را ارائه کند. نامزدان معترض‌ تأکید کردند، در صورتی که کمیسیون انتخابات در ٤٨ ساعت آینده به این قضیه رسیدگی نکند، آن‌ها تصمیم بعدی خود را اعلام خواهند کرد. «پژواک»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *