جنرال دوستم از هوادارانش خواست تا تظاهرات مسالمت‌آمیز شان را متوقف سازند

اطلاعات روز: پس از آن‌که درگیری میان هواداران حزب جنبش اسلامی به رهبری جنرال دوستم و معاون اول ریاست جمهوری و هواداران حزب جمعیت اسلامی منجر به کشته شدن یک تن و زخمی شدن پنج تن در ولایت فاریاب گردید، اکنون معاون اول رییس جمهور از هوادارانش خواسته است تا تظاهرات مسالمت‌آمیز شان را متوقف سازند.
آقای دوستم با نشر پیامی از هوادارانش خواسته تا به مراجع مرکزی و محلی فرصت دهند تا به خواست‌های شان به آرامش و دقت رسیدگی نمایند.
هواداران جنبش اسلامی پس از آن در چندین ولایت شمالی کشور دست به تظاهرات زدند که در شب نوروز عکس جنرال دوستم در شهر مزار شریف پاره شد. طرف‌داران آقای دوستم ادعا می‌کنند که این کار سازمان‌دهی شده بوده و طرف‌داران عطا محمد نور، سرپرست ولایت بلخ، را متهم به پاره کردن عکس رهبر جنبش اسلامی می‌کنند. اما آقای نور این ادعا را رد نموده و با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که این کار توسط اوباشان صورت گرفته است.
آقای دوستم در پیامش گفته است که هوادارانش با راه‌اندازی تظاهرات مسالمت‌آمیز انتظار داشتند تا رهبری ولایت بلخ اقدامات فوری را برای رفع نگرانی‌های مردم روی دست گیرد اما تأخیر در اتخاذ چنین گام ضروری باعث سرایت اجتماعات به برخی ولایات دیگر نیز گردید.
معاون اول رییس جمهور گفته است با آن‌که تظاهرات و بیان آزادانه اعتراضات را حق قانونی هر شهروند کشور می‌داند اما شرایط فعلی کشور در چنین مقطع زمانی به اخوت، برادری، هم‌پذیری، صلح و ثبات نیاز دارد. او از هوادارانش خواسته است که در این راه مانند همیشه استوار و ثابت قدم باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *