An Afghan commando with a joint security force engages an enemy militant element in Wardak province, Afghanistan, Oct. 21, 2009. (DoD photo by Senior Airman Jonathan Lovelady, U.S. Air Force/Released)

در عملیات نظامی در 24 ساعت گذشته 58 هراس‌افگن کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع کشور می‌گوید که در جریان عملیات مشترک پاکسازی نیروهای امنیتی در نقاط مختلف کشور در 24 ساعت گذشته، 58 هراس‌افگن کشته و 17 تن دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع روز جمعه با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در جریان عملیات نیروهای زمینی و هوایی کشور در مربوطات ولسوالی نورگرام ولایت نورستان، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای این ولسوالی کشته و 9 تن دیگر کشته و زخمی شده‌اند. در مربوطات ولسوالی گومل ولایت پکتیکا 25 تن مخالف مسلح کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.
خبرنامه افزود که در جریان یک عملیات دیگر در ولسوالی‌های قره‌باغ و اندر ولایت غزنی، 16 هراس‌افگن کشته و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنان در ولسوالی کامدیش ولایت نورستان 3 هراس‌افگن طالب کشته و 2 تن دیگر زخمی شده‌اند.
بر بنیاد این خبرنامه، در ولسوالی‌های چهاردره‌ی ولایت قندوز و پچیراگام ولایت ننگرهار 8 تن مخالف مسلح کشته و زخمی شده‌اند.
در خبرنامه آمده که در جریان این عملیات‌ها که علیه دهشت‌افگنان داخلی و خارجی راه‌اندازی شده بود، 2 تن از منسوبان ارتش شهید شده‌اند.