27 شورشی در یک عملیات نظامی کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله از کشته شدن 27 شورشی در عملیات مشترک نیروهای امنیتی کشور خبر داد و اعلام کرد که در این عملیات سه شورشی طالب زخمی و 12 تن دیگر آنان بازداشت شده‌اند. این عملیات در مربوطات ولایت‌های کنر، قندهار، غزنی و هلمند به همکاری نیروهای اردوی ملی و امنیت ملی راه‌اندازی شده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های وزارت امور داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که این عملیات برای پاک‌سازی بعضی از مناطق کشور از وجود هراس‌افگنان طالب و تأمین امنیت بهتر در مربوطات این ولایت‌ها راه‌اندازی شده بود. در این عملیات مقداری جنگ‌افزار نیز به‌دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است.

بر اساس خبرنامه، نیروهای پولیس در یک اقدام دیگر‌ چهار حلقه ماین را از مربوطات ولایت‌های تخار، فاریاب و هرات کشف و خنثا کرده‌اند. در این خبرنامه آمده است که این ماین‌ها به‌تازگی از سوی شورشیان طالب به منظور اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که به ادامه‌ی عملیات مشترک جنگی اردوی ملی تحت نام «طوفان دره‌ی سرخ» در مربوطات ولسوالی دانگام ولایت کنر طی 24 ساعت گذشته، ده‌ها تن مخالف مسلح کشته شده‌اند. در این عملیات قاری ضیاالرحمان، فرمانده برجسته‌ی مخالفان مسلح در ولسوالی دانگام زخمی شده است.

بر اساس خبرنامه، در این عملیات 10 فیر مهمات هاوان 82 ملی‌متری، 7 فیر مرمی توپ صحرا، 100 فیر مرمی M240 و یک‌ مقدار ماین ضد‌پرسونل نیز به‌دست نیروهای ارودی ملی آمده‌اند. در چند ماه اخیر تلفات مخالفان مسلح دولت در عملیات نیروهای امنیتی در شماری از ولایت‌ها افزایش یافته است.