ارگ: حکم اعدام شش تروریست صبح امروز اجرا شد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری با نشر اعلامیه‌یی گفته است که حکم اعدام شش تن از مرتکبین جرایم سنگین و جنایات علیه افراد ملکی و امنیت عامه از سوی رییس‌جمهور توشیح و این افراد صبح امروز توسط مراجع عدلی و قضایی در مطابقت با قوانین کشور اعدام شده‌اند.
در اعلامیه‌ی ریاست‌جمهوری آمده است: «توشیح این حکم بعد از بررسی دقیق، تکمیل شدن روند منصفانه و عادلانه بودن محاکم با در نظرداشت الزامیت‌های حقوق‌بشری افغانستان صورت گرفته است. این حکم امروز توسط مراجع عدلی و قضایی در مطابقت با قوانین کشور اجرا شد.»
ارگ گفته است که رییس‌جمهور غنی «در مطابقت با احکام قانون اساسی، قوانین جزا و دساتیر دین مبین اسلام و سایر الزامیت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان، با درنظرداشت تقاضای مکرر خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی» حکم اعدام این شش تن را توشیح کرده است.
ارگ ریاست‎جمهوری در مورد هویت افراد و این که آنان اعضای گروه طالبان‌اند یا نه، معلومات ارائه نکرده است.
این حکم اعدام در حالی اجرا می‌شود که رییس‌جمهور غنی در نشست فوق‌العاده‌ی شورای ملی گفت که دولت متعهد است تا فیصله‌های محاکم و نظام عدلی–قضایی را به‌شمول حکم اعدام، با قاطعیت و با اراده‌ی استوار اجرا نماید.
پیشتر نیز معاونین سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفته بودند که فهرست مجرمان محکوم به اعدام نهایی شده‌ است اما تاکنون شمار و افراد شامل این فهرست در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.