ولسوال کهمرد ولایت بامیان از سوی محافظانش کشته شد

اطلاعات روز: هادی خان سیغانی، ولسوال ولسوالی کهمرد ولایت بامیان از سوی دو محافظ خود کشته شد.
آقای سیغانی که از مرکز بامیان به سمت ولسوالی کهمرد می‌رفت، در مسیر راه در ساحه‌ی سوخته چنار ولسوالی سیغان حوالی ساعت 10 شب گذشته به قتل رسید.
عبدالمبین ایزدیار، فرمانده پولیس ولایت بامیان می‌گوید که این دو سرباز، محافظان آقای سیغانی، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده و تحقیقات از نزد آنان ادامه دارد.
منابع گفته‌اند که این دو فرد به جرم شان اعتراف کرده‌اند اما انگیزه این قتل هنوز روشن نیست.
با آن‌که بامیان یکی از ولایت‌های امن کشور می‌باشد اما این برای نخستین بار است که یک مقام محلی در بامیان از سوی محافظان خود کشته می‌شود.

دیدگاه‌های شما
  1. شهادت هادی خان سیغانی و تأثیر عمیق بر روشنفکران و فرهنگیان بامیان؛
    ————————————-
    شهادت نا بهنگام و مرموز هادی خان سیغانی ولسوال کهمرد حین بازگشت از مرکزولایت بامیان بطرف کهمرد از مسیر سیغان که در شب پنجشنبه 27 جوزا اتفاق افتاد، اقشار مختلف مردم بامیان را متأثر و متألم نمود.
    سیغانی شخصیت روشنفکر و مستقل بود و بی نهایت دلسوز و صلح دوست. وی طرح های اساسی و مشوره های مؤثر و مفید در مورد امنیت بامیان و تفاهم به جای تخاصم داشت، خود یکی از معدود چهره هایی بود که به همزیستی و تفاهم و امنیت ایمان داشت و سخت از تنش و تخاصم و جهالت متنفر بود.
    در دومین روز از شهادتِ این چهره ای صلحدوست و روشنفکر، سیمای غم و تأثر در چهره ی هر دردمند و صاحب خِرد مشاهده می شود. پیام های تسلیت عده ی از چهره های سرشناس، فرهنگیان و نخبگان سیاسی و اجتماعی نیز آکنده از تأثر و تألم و حاکی از ابعاد شخصیتی یی آن شهید فرزانه است.
    بعد از ظهر روز پنجشنبه و روزجمعه که چند تن از فرهنگیان و نخبگان اجتماعی را بگونه ای پراگنده دیدم؛ با سوز و گداز عمیق خلاء شهادت سیغانی را پرناشدنی توصیف می نمودند. یکتن از نخبگان را که از دوستان و آشنایانِ شهید هادی خان است ملاقات نمودم در حالیکه بی اختیار اشک می ریخت و باصدا گریه می کرد. میزان تأثرش را نسبت به شهادت هادی خان بگونه ای توصیف نمود که 10 سال قبل از مرگ برادر 50 ساله اش چنین متأثر و منقلب نگشته است.
    شهادت هادی خان سیغانی بر جامعۀ فرهنگیان، نخبگان اجتماعی، روشنفکران و فعالان مدنی با ثقل بیشتر اثر گذاشته است. همگان وجود او را بر صلح و ثبات، طرح های توسعه و پیشرفت، امنیت، تفاهم و همدلی فوق العاده تأثیر گذار می دانست.
    اینک؛ چنین شخصیتی شایسته و کم نظیر را ازدست داده ایم و شکافی عمیق و پر ناشدنی در پیکر رنجور بامیان به وجود آمد، ضمن اتحاف بهترین دعاها و آرزوی جایگاه شایسته ی ابدی برای این شهید بزرگوار که در ماه مبارک رمضان و در حال روزه و عبادت خداوند به شهادت رسید. برای خانواده و دوستان و همسنگران و همفکرانش مراتب تسلیت و تعزیت عمیق خویش را ابراز نموده و در اخیر از مراجع امنیتی و عدلی خواستاریم تا عاملین این جنایت را به اشد مجازات گرفتار نمایند تا باعث تشفی و تسکین دردهای دل بازماندگان و شیفتگان این شهید عزیز و مظلوم گردد.
    با اتحاف دعا و درود برروان جمیع شهدای مظلوم کشور و شهیدهادی خان سیغانی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *