حمله‌ی طالبان در کهمرد بامیان؛ ولسوال نام‌نهاد طالبان زخمی و پنج نیروی امنیتی کشته شدند

مقام‌های محلی در ولایت بامیان می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر مواضع نیروهای امنیتی در ولسوالی کهمرد این ولایت، پنج عضو این نیروها کشته شده‌اند.

سیدانور رحمتی، والی بامیان امروز (چهارشنبه، ۲۶ جوزا) در یک نشست خبری در شهر بامیان گفت که طالبان این حمله‌ی‌شان را حوالی ساعت ۲:۰۰ بامداد در روستای «اشپشته»‌ی ولسوالی کهمرد راه‌اندازی کرده‌اند.

آقای رحمتی افزود که یک نفر دیگر از نیروهای امنیتی نیز در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان زخمی شده است.

به گفته‌ی او، وضعیت هم‌اکنون در روستای اشپشته در کنترل نیروهای امنیتی است و این نیروها را در این ساحه، زبردست صافی، فرمانده پولیس بامیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد امنیتی این ولایت رهبری می‌کنند.

والی بامیان تأکید کرد که نیروهای امنیتی در این حمله‌ی طالبان هیچ موقعیتی را تاکنون از دست نداده‌اند.

او همچنین گفت که بر جنگ‌جویان طالبان نیز در جریان درگیری در این حمله‌ی‌شان تلفات وارد شده است. سیدانور رحمتی آماری از تلفات طالبان ارایه نکرد، اما گفت که مولوی شمس‌الحق، ولسوال نام‌نهاد این گروه برای شیبر بامیان در این درگیری زخمی شده است.

او افزود که این مسئول نام‌نهاد طالبان، مولوی صدیق‌الله، رییس کمیسیون نظامی این گروه برای ولایات بامیان و ۱۳ جنگ‌جوی دیگر این گروه هم‌اکنون در محاصره‌ی نظامیان دولتی قرار دارند.

گروه طالبان اما ادعا کرده است که در جریان این حمله‌ی جنگ‌جویانش، نُه نظامی دولتی کشته و پنج نظامی دیگر زخمی شده‌اند. همچنین این گروه ادعا کرده که کنترل دو پاسگاه دولتی را نیز به‌دست گرفته است.

طالبان زخمی‌شدن دو جنگ‌جویش را در جریان درگیری در این حمله‌ی‌شان تأیید کرده‌اند.

ولایت بامیان در مرکز کشور از ولایت‌های امن است که هرازگاهی ولسوالی‌های کهمرد و شیبر در آن به دلیل هم‌مرزی با ولایت‌های ناامن بغلان، پروان و میدان‌وردک شاهد حملات گروه طالبان می‌باشد.