شش کارمند یک سازمان فرانسوی «توسط طالبان کشته شدند»

رحمت‎الله ترکستانی، رییس شورای ولایتی فاریاب گفته که گروه طالبان شش کارمند محلی یک سازمان بین‎المللی را به ضرب گلوله کشته است. آقای ترکستانی افزود که این افراد ساعت هفت صبح روز چهارشنبه (۶ قوس‌) هنگام خروج از مراسم ترحیم زاهد مولوی‌زاده که او هم توسط طالبان کشته شده بود، با کمین طالبان مواجه شدند.
به گفته‌ی او، پنج نفر از شش نفری که دیروز کشته شدند، مهندسان سازمان فرانسوی اکتِد (ACTED) و از دوستان آقای مولوی‎زاده بودند که در یک سازمان دیگر به عنوان مهندس کار می‎کرد‌ و پریروز کشته شده بود. رییس شورای ولایتی گفت: «آن‌ها از مراسم فاتحه بیرون می‎شدند، به طرف محل وظیفه‌ی خود در المار و قیصار می‎رفتند و در پنج‌صد متری کمربند امنیتی [شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب] طالبان موتر این شش نفر را متوقف می‎کنند و به سرهای‎شان شلیک می‎کنند».
او افزود: «جسدها را در شفاخانه دیدم، همه به سرشان شلیک شده و با گلوله‌ی کلاشنیکوف کشته شده‌اند». رحمت‌الله ترکستانی هم‌چنین گفت که یک نفر دیگر از این افراد در اثر شلیک طالبان زخمی و موفق به فرار شده است. محمدالله بتاش، والی و هم‌چنین مقام‎های پولیس فاریاب به بی‎بی‎سی گفتند که این رویداد را در دست بررسی دارند، اما در حال حاضر نمی‎توانند جزئیات آن را تأیید کنند.
اما یکی از مسئولان اکتد به بی‌بی‌سی گفت که شش تن از کارمندان این سازمان در فاریاب در پی تصادف موتر حامل‎شان کشته شده‌اند. وقتی نظر او درباره‌ی گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن این افراد به دست افراد مسلح خواسته شد، گفت که هنوز نمی‌تواند این گزارش‌ها را به صورت رسمی تأیید کند.
اکتد یک سازمان بین‎المللی غیردولتی است که در سال ۱۹۹۳ تشکیل شده و مقر آن در پاریس است. این سازمان به جوامعی که از جنگ، حوادث طبیعی و بحران‎های اقتصادی و اجتماعی آسیب دیده‌اند، کمک می‎کند. اکتد در افریقا، آسیا، خاور میانه، آمریکای لاتین و کاراییب فعالیت دارد و از سال ۱۹۹۵ فعالیت‎های خود را در افغانستان آغاز کرده است. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *