نخستین هواپیمای حامل حجاج کشور به عربستان سعودی پرواز کرد

اطلاعات روز: نخستین پرواز انتقال حجاج کشور از میدان هوایی کابل به جده بعد از ظهر روز دوشنبه عملی شد و قرار است 24250 حاجی توسط شرکت هوایی آریانا جهت ادای حج به عربستان سعودی انتقال داده شوند.
در همین حال رییس‌جمهور غنی در مراسم افتتاحیه‌ی نخستین پرواز انتقال حجاج به عربستان سعودی که در میدان هوایی بین‌المللی کابل برگزار شده بود، اشتراک کرده و از حاجیان خواست هنگام ادای فریضه‌ی حج در مقام ابراهیم برای صلح، ثبات و پیشرفت افغانستان در دربار خداوند متعال دعا کنند تا جنگ تحمیلی در افغانستان خاتمه یافته و صلح واقعی برقرار شود.
آقای غنی همچنان گفت شرکت هوایی آریانا برای حل مشکلات پیشنهاد عملی کرده است و مدیریت آریانا هرروز بیشتر به‌صورت اساسی تغییر می‌کند تا در خدمت حاجیان قرار داشته باشد.
عبدالعلی فروغ، معاون تجارتی شرکت هوایی آریانا در این مراسم درباره‌ی روند انتقال حجاج صحبت نموده و گفت با درنظرداشت تجارب و ظرفیت کافی در عرصه‌ی انتقال حجاج، امسال نیز افتخار این پروسه نصیب شرکت هوایی آریانا شده و این عملیات یکی از دشوارترین و پرکارترین عملیات سالانه برای آریانا خواهد بود.
وی گفت در این اواخر با وجود رقابت‌های خیلی شدید در مارکیت هوانوردی افغانستان، شرکت هوایی آریانا توانسته است خود را حفظ کند و در وضعیت مالی خوبی قرار داشته باشد.
آقای فروغ همچنان گفت که شرکت هوایی آریانا متعهد است که با فراهم نمودن طیارات معیاری مطابق به مقررات کشور عربستان و تسهیلات لازم پروسه‌ی انتقال دو طرفه‌ی حجاج را در تفاهم و هماهنگی با جانب وزارت حج و اوقاف و اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی و مراجع ذی‌ربط عربستان سعودی به بهترین وجه ممکن روی دست گیرد.
شصت سال از فعالیت شرکت هوایی آریانا می‌گذرد و همواره این شرکت پروسه‌ی انتقال حجاج را به عهده داشته است. این شرکت یک طیاره بوینگ 747 شرکت کابو ایر نایجریایی را که گنجایش بیش از 580 مسافر را دارا می‌باشد، به کابل آورده است.
همه ساله حجاج افغان از میدان‌های هوایی کابل، قندهار، هرات، مزارشریف و جلال‌آباد با هواپیماهای شرکت آریانا به عربستان انتقال می‌یابند.