دو زن در ولایت ارزگان حلق آویز شدند

مقام‌های ولایت ارزگان خبر داده‌اند که یک پولیس زن و یک معلم حامله حلق‌آویز شده‌اند و اجساد‌شان در چند کیلومتری پایگاهی گذاشته شده است که چند روز قبل از نیروهای آسترالیایی به نیروهای افغانستان واگذار شد. عبدالله همت، سخن‌گوی والی ارزگان روز پنج‌شنبه (28 قوس/ 19 دسامبر) گفت که این دو زن روز دو شنبه این هفته در این ولایت ربوده شده بودند. به گفته‌ی او، این پولیس فیروزه نام دارد و مادر دو فرزند بود و فرد دومی ملالی نام دارد که معلم یکی از مکاتب بود.
مطیع‌الله خان، فرمانده امنیتی ولایت ارزگان گفت که اجساد این دو خانم روز چهار شنبه در محله‌ای در ترینکوت، مرکز این ولایت یافت شده است. سخن‌گوی والی ارزگان گفت که آزمایش‌ها روی اجساد این دو زن نشان می‌دهد که آن‌ها حلق آویز شده‌اند. این‌گونه حوادث نگرانی در مورد از دست رفتن پیشرفت‌ها در بخش تأمین حقوق زنان را بعد از خروج نیروهای بین‌المللی افزایش می‌دهد.
تا کنون چندین افسر پولیس زن در جنوب افغانستان کشته شده‌اند. این در حالی است که افغانستان به حضور زنان در صفوف پولیس ضرورت دارد، اما برعلاوه‌ی ناامنی، سنت‌های اجتماعی مشکل دیگری برای استخدام آن‌هاست. تا حالا ربودن و قتل این دو خانم را هیچ‌گروهی به عهده نگرفته است، اما طالبان معمولاً با کار زنان در ادارات دولتی مخالفت می‌کنند و آن‌ها را هدف قرار می‌دهند. در گذشته شماری از موارد مشابه قتل زنان به وابستگان و خویشاوندان آن‌ها نیز نسبت داده شده است.
نیروهای امریکایی و آسترالیایی از سال 2005 به بعد در تامین امنیت ولایت ارزگان نقش داشتند. به تاریخ یازدهم دسمبر کنترول پایگاه نیروهای آسترالیایی در ارزگان به نیروهای امنیتی افغانستان سپرده شد. منطقه‌ای که اجساد این دو زن یافت شده است، چند کیلومتر دورتر از پایگاهی قرار دارد که چند روز قبل محفل واگذاری کنترول این پایگاه نظامی به نیروهای افغانستان برگزار شده بود. نیروهای آسترالیایی روز یک شنبه این هفته ولایت ارزگان را ترک کردند. «دویچه وله»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *